Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Sunday, July 8, 2012

Selangor bergaya rampas tangga ketiga Liga Super


07:13:30 AM
Oleh Amin Ridzuan Ishak, Bashah Zainol Abidin dan Faizul Azlan Razak

Selangor berjaya merampas tangga ketiga Liga Super daripada Perak selepas membelasah jiran tetangga, Kuala Lumpur 4-0 di Stadium Shah Alam, malam tadi untuk kini mengumpul 40 mata.

Gol Selangor dijaringkan Azidan Sarudin pada minit ke-35, Amri Yahyah (46, 79) dan Ramez Dayoub (62).

Di Stadium Likas, Kota Kinabalu, Sabah terus terperosok di tangga kedua tercorot selepas tewas 1-3 kepada Terengganu.

Joseph Kalang Tie meletakkan pelawat di hadapan seawal minit keempat sebelum disamakan Sabah menerusi Rozaimi Abd Rahman, dua minit kemudian.

Namun tambahan dua lagi gol daripada Ashari Samsudin (44) dan jaringan sendiri Reithuddin Emran (77) membolehkan Terengganu mengumpul 38 mata di tangga kelima, hanya satu mata kurang berbanding Perak di tangga keempat.

Di Stadium Darulaman, Alor Setar, Kedah turut senasib dengan Sabah apabila kekal di tangga ketiga tercorot apabila tunduk 0-2 kepada Negeri Sembilan yang terus kekal di tangga keenam dengan 36 mata.

Dua gol Negeri Sembilan itu dijaringkan Jean-Emmanuel Effa-Owona (42) dan S Kunanlan (82) manakala pemain Kedah, Faizal Abu Bakar dibuang padang pada minit ke-77.
Di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu, T-Team seri 1-1 dengan Johor FC selepas jaringan pelawat Haris Safwan Kamal (32) berjaya disamakan Fadzli Saari (56).

Di Stadium MBPJ, Kelana Jaya, pasukan pelawat, FELDA United memperolehi tiga mata penting untuk menjauhi zon penyingkiran selepas menewaskan PKNS FC 1-0 hasil jaringan Farderin Kadir minit ke-20.

--- BERITA HARIAN

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...