Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Wednesday, June 27, 2012

Tiada tindakan ke atas Forkey Doe


27 Jun 2012
Datuk Che Mat Jusoh

KUALA TERENGGANU - Persatuan Bola Sepak Negeri Terengganu (PBSNT) tidak boleh mengambil tindakan atau mendenda pemain importnya Francis Forkey Doe berhubung isu lewat pulang selepas mewakili negaranya dalam pertandingan kelayakan Piala Dunia kawasan Afrika.

Yang Dipertua PBSNT Datuk Che Mat Jusoh berkata ini kerana pihaknya menghormati persatuan bola sepak negara asal pemain itu, Liberia.

"Kalau kita ambil tindakan atau mengenakan denda ke atas Doe, maknanya seolah-oleh kita tidak menghormati negara mereka," katanya kepada pemberita berhubung punca Forkey Doe lambat pulang ke Terengganu dan sama ada PBSNT akan mengambil tindakan ke atas pemain importnya itu.

Che Mat berkata PBSNT telah melepaskan Forkey Doe pada 4 Jun untuk mewakili Liberia dalam pertandingan kelayakan Piala Dunia dan pemain itu sepatutnya kembali ke Terengganu pada 16 Jun.

Menurut Che Mat, atas kemahuan pribadi, pemain itu cuba berusaha untuk balik ke sini sebelum 16 Jun namun pemain itu tidak dapat mengatasi kehendak persatuan bola sepak negaranya.

"Sebenarnya saya dah jangka perkara ini akan berlaku kerana perlawanan terakhir di negaranya ialah pada 16 Jun. Apapun kita kena patuhlah," katanya.

Che Mat berharap pemain itu akan dapat membantu Terengganu dalam lima lagi perlawanan Liga Super sebelum kejohanan itu menutup tirainya musim ini.

Beliau berkata Terengganu yang menduduki tempat keenam liga dengan 32 mata masih berpeluang merebut tempat kedua atau ketiga terbaik liga sekiranya memenangi kesemua baki perlawanan.

"Kita harap dengan kehadiran Doe sasaran itu akan tercapai," katanya. - Bernama

--- SINAR HARIAN

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...