Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Thursday, May 17, 2012

Sentuhan pertama Butler suram

sukan@hmetro.com.my
Oleh Malik Muhamad

http://u.goal.com/161900/161926hp2.jpg

SENTUHAN pertama jurulatih baru Terengganu, Peter Butler nampaknya belum menyengat sebaliknya skuad Penyu nyaris menggigit jari ditundukkan Sarawak sebelum pemain import dari Brazil, Erison Da Silva menyamakan kedudukan 2-2 pada perlawanan Liga Super di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu, kelmarin.

Keputusan seri itu bermakna pasukan itu kian terdesak untuk memburu kejuaraan liga selepas jatuh ke tangga keenam berbanding tempat ketiga sebelum ini.

Butler kecewa dengan persembahan anak buahnya kerana gagal memperagakan aksi berkualiti biarpun bermain di laman sendiri.

“Saya harap kehadiran semula Francis Forkey Doe daripada kecederaan mampu menghadirkan permainan positif buat Terengganu tapi saya kecewa kerana pemain itu gagal beraksi dengan baik.

“Selain Doe, beberapa pemain di posisi tengah dan serangan juga gagal memikul tanggungjawab dengan berkesan,” katanya.

Sementara itu, jurulatih T-Team, Yunus Alif gembira kerana anak buahnya kembali menemui sentuhan kemenangan dalam misi mengejar pendahulu liga walaupun jumlah perbezaan mata agak jauh selepas menundukkan Sabah, 2-1 di tempat lawan.

--- HARIAN METRO

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...