Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Thursday, May 17, 2012

Pemain kami tertekan: Badri

Oleh Mohamad Zulfaizan Mansor

2012/05/17

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhCH1utPsNuzIxgIrXWnWxmHthiiJgJMmhXpRnIUMA0kDtmcP-_jv1Q1KdUYor3HGtz64O5zoBJPvkhVM76WGAjNIBlrsvAeQzl_QAK3B2GamQnp6l9vL3IzEauOKiQTf71Bc6KXBPuDw/s320/badri+radzi.jpg

KAPTEN Kelantan, Mohd Badri Radzi akur pemain The Red Warriors menghadapi sedikit tekanan memenuhi harapan peminat yang menganggap skuad berkenaan berdepan tugasan mudah membenam Sime Darby yang dianggap kerdil menjelang final Piala FA di Stadium Nasional, Bukit Jalil, Sabtu ini.

Bagaimanapun, Mohd Badri atau lebih dikenali dengan panggilan Piya berkata, setiap pemain bola sepak perlu pandai menyerap semua tekanan yang ada dan menjadikannya sebagai satu cabaran yang boleh memberi semangat mendapat kemenangan terutama dalam pertemuan penting seperti ini.
“Detik perit yang kami lalui di pentas final Piala FA 2009 dan 2011 yang mana terpaksa akur dengan kekalahan kepada Selangor dan Terengganu juga salah satu faktor yang memberi satu semangat kepada pemain menebus kekecewaan itu di final kali ini.
“Pemain Kelantan sudah bersedia menghadapi pertemuan dengan Sime Darby dan kini hanya terserah kepada keputusan jurulatih mengatur strategi dan memilih barisan terbaik diturunkan dalam kesebelasan utama,” katanya selepas sesi latihan di Stadium Sultan Muhammad IV, semalam.

Pemain berusia 29 tahun itu berkata dia dan rakan sepasukan akan mempamerkan aksi terbaik memastikan badi kekalahan di pentas final Piala FA dapat dihapuskan tahun ini dan sekali gus mencipta sejarah membawa pulang Piala FA yang baru ke bumi Cik Siti Wan Kembang buat kali pertama.

“Ingat....Sime Darby akan bermain mati-matian mencipta sejarah selaku pasukan kelab pertama bergelar juara Piala FA. Tapi saya yakin dengan semangat yang tinggi rakan sepasukan yang lain mampu mengatasi sebarang cabaran dan tekanan untuk memburu kejuaraan kali ini.

Piya berkata, pemain Kelantan memang akan dicabar habis-habisan tapi dia yakin dengan strategi dilakar ketua jurulatih Kelantan, Bojan Hodak, mereka mampu mengatasi sebarang tentangan yang ada.

--- BERITA HARIAN

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...