Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Monday, May 14, 2012

Kelibat Red Warriors disanjung

Oleh Mohd Fitrie Muhamad

2012/05/14

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgjwATgcz-8d2HJtbzh7jnGe0D7IOSSGHEvWrmT9nSgGATrICazabdySR8EvundWAAKiPPUrIhiVj4WK4HjLr9MtHh_5uMbfDn7tTnkryMEuqiocKHAW6BkOz_QXCtRA-7kNLQjXAcSJtE/s1600/kelantan+fa.jpg

“PEMAIN dapat beraksi dengan baik!” Itu reaksi pengendali Kelantan, Bojan Hodak ketika ditanya mengenai rahsia kejayaan pasukannya selepas mencatatkan kemenangan selesa, 3-0 ke atas PKNS di Stadium Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ), Kelana Jaya, kelmarin.

Malah aksi terbaik yang ditunjukkan pemainnya itu turut mengundang kesukaran kepada jurulatih dari Croatia itu untuk memilih kesebelasan utama sebelum perlawanan.
“Saya cukup gembira dengan aksi pemain malam ini (kelmarin). Semua menunjukkan satu semangat, satu kesungguhan dan mempamerkan disiplin tinggi untuk terus kekal dalam barisan utama.
“Tapi itulah masalah besar bagi saya sekarang. Situasi ini hanya ada dalam pasukan Kelantan kerana semua pemain pastinya mahu diturunkan. Saya semakin sukar untuk buat keputusan memilih kesebelasan utama,” katanya sebaik tamat perlawanan, kelmarin.

Tiga gol The Red Warriors terhasil menerusi penyerang kebangsaan, Norshahrul Idlan Talaha pada minit ke-27, diikuti jaringan Obinna Nwaneri (m-84) dan Mohammad Ghaddar (atas), dua minit sebelum perlawanan tamat.

Selepas mengharungi 16 perlawanan Liga Super, Kelantan kini menduduki tangga kedua dengan 37 mata, di belakang Lions XII tetapi mempunyai empat perlawanan dalam tangan berbanding skuad kendalian V Sundramoorthy itu yang tercicir mata apabila seri 3-3 dengan Kedah di Stadium Jalan Besar.

“Selepas ini, kami perlu fokus bagi setiap perlawanan untuk mengutip mata maksimum dan mengejar kedudukan Lions XII. Walaupun kami ada empat perlawanan dalam tangan, kami tidak boleh leka dan perlu memberi tumpuan kepada satu demi satu perlawanan.
“Selain itu, kemenangan ini juga menjadi motivasi buat pemain untuk mengharungi final Piala FA,” katanya merujuk kepada aksi bertemu Sime Darby FC di Stadium Nasional Bukit Jalil, Sabtu ini.

--- BERITA HARIAN

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...