Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Saturday, March 3, 2012

Selangor elak terlalu bergantung kepada Balaban

KUALA LUMPUR - Jurulatih Selangor, Irfan Bakti, memberikan peringatan kepada semua pemainnya agar tidak meletakkan bebanan yang terlalu berlebihan kepada pemain import baru, Bosko Balaban dalam merencanakan serangan dan melakukan jaringan buat pasukan.

Walaupun mengakui suasana dalam pasukan Red Giants itu bagaikan mendapat semangat baru semenjak kehadiran bekas pemain kebangsaan Croatia itu, dia tidak mahu pemain bersikap lepas tangan dalam membantu pasukan memburu gol.

''Kebanyakan pemain saya lihat semakin bermotivasi semenjak kehadiran Balaban di samping rentak permainan pasukan juga semakin positif.

''Namun, saya tidak mahu para pemain jangan terlalu berharap kepada Bosko Balaban semata-mata di bahagian serangan walaupun saya akui kehadirannya bantu banyak perubahan.

"Pemain lain juga perlu membantu pasukan mendapatkan gol dan jangan mengambil kesempatan atas kehadiran Balaban," katanya yang dihubungi, semalam.

Selangor yang menamatkan rekod tanpa kalah Kelantan dalam saingan Liga Super pada perlawanan kelapannya, dilihat sudah menemui jawapan terhadap kebuntuan di bahagian serangan selepas mengikat bekas pemain antarabangsa Croatia, Balaban pada 13 Februari lalu.

Balaban menjaringkan salah satu gol ketika menewaskan Kelantan 2-1 di Stadium Nasional Bukit Jalil dan turut menyumbangkan satu gol dalam perlawanan pusingan pertama Piala FA bertemu Shahzan Muda yang dimenangi Selangor 4-0.

Bertemu Kedah pada malam ini di Stadium Darul Aman, Selangor berhajat meneruskan rentak kemenangan dalam usaha merapatkan jurang dengan kelompok pasukan atasan biarpun masih belum pasti dapat menggunakan empat tonggak utamanya yang baru pulang dari Manila.

"Keempat-empat (Asraruddin Putra Omar, Safiq Rahim, Norazlan Razali, Bunyamin Omar) tidak mengalami apa-apa kecederaan dan saya akan menguji tahap kecergasan mereka pada sesi latihan terakhir, jika keadaan mengizinkan, kemungkinan saya akan gunakan khidmat mereka dalam kesebelasan utama.

"Sementara ketiadaan K. Gurusamy yang cedera, tidak menjadi masalah besar buat saya kerana kami mempunyai banyak pilihan di bahagian tengah dan saya pun tidak menurunkannya pada dua perlawanan terakhir tetapi kami masih mampu meraih kemenangan," katanya.

--- UTUSAN MALAYSIA

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...