Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Friday, March 9, 2012

Kelantan lepas peluang


Pemain Navibank Saigon, Edison Fonseca Pulgarin (tengah) diasak pemain pertahanan Kelantan, Nwaneri Obinna (kanan) dalam saingan Piala AFC di Stadium Nasional Bukit Jalil, di sini, semalam. - UTUSAN/hafiz johari


KUALA LUMPUR - Kelantan gagal mengikuti jejak Terengganu apabila sekadar seri tanpa jaringan dengan wakil dari Vietnam, Navibank Saigon dalam pertemuan pembukaan Kumpulan H Piala AFC di Stadium Nasional Bukit Jalil, semalam.

Walaupun diramalkan mampu meraih kemenangan, Kelantan yang membariskan keempat-empat pemain importnya termasuk Mohamad Ghaddar dan Antwi Dennis Agyare dilihat gagal memberikan persembahan cemerlang di samping ketumpulan penyudah menyebabkan Red Warriors sekadar terpaksa berpuas hati membawa pulang satu mata.

Di hadapan 2,000 penonton, Navibank lebih banyak menguasai bola di awal perlawanan dan hampir mendahului pada minit ke-8 melalui Edison Fonseca, namun mujur kecekapan Khairul Fahmi Che Mat menyelamatkan keadaan apabila bertindak bijak menampan percubaan penyerang dari Colombia itu.

Kelantan yang bermula kurang menyakinkan dalam perlawanan itu perlahan-lahan mula mendapat rentak dalam perlawanan itu apabila banyak melakukan gerakan berbahaya melalui Ghaddar dan Badri Radzi.

Peluang terbaik menerusi Ghaddar pada minit ke-26, namun rembatannya tersasar ke arah kiri pintu gol walaupun hanya berhadapan dengan penjaga gol Navibank, Santos selepas berjaya mengatasi kawalan pertahanan Navibank, Vincent Bossou.

Namun, persembahan Nwoha dan Antwi dilihat tidak banyak membantu serangan Kelantan kerana mempamerkan prestasi hambar dan sering kali gagal membaca dengan baik hantaran-hantaran yang dilakukan oleh rakan sepasukan.

Sepuluh minit sebelum separuh masa kedua tamat, perlawanan berlangsung dalam keadaan hujan lebat dan kedua-dua pasukan terpaksa beraksi dalam keadaan permukaan padang yang bertakung dan becak yang mengganggu tempo permainan.

Melalui hantaran lintang Mohd. Zamri Ramli, Nwoha sepatutnya boleh memecahkan kebuntuan pada minit ke-67 tetapi tandukannya tersasar ke arah kanan.

Kelantan melakukan beberapa pertukaran memasukkan S. Chanturu, Mohd. Norfarhan Mohd. dan Mohd. Ramzul Zaini Adnan pada penghujung separuh masa kedua tetapi ia tidak merubah keputusan perlawanan yang menyaksikan kedua-dua pasukan terpaksa berpuas hati berkongsi satu mata.

Dalam satu lagi pertemuan, Arema Indonesia sekadar terikat 1-1 dengan wakil dari Myanmar, Ayeyawady United di Stadium Gajayana.

--- UTUSAN

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...