Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Wednesday, February 8, 2012

Selangor tidak bimbang tanpa kelibat Balaban

SEKALIPUN tanpa kelibat penyerang import, Bosko Balaban, jurulatih Selangor, Irfan Bakti Abu Salim tetap optimis skuad kendaliannya itu mampu mencatatkan kemenangan menjelang pertemuan menentang Lion XII FC dalam saingan Liga Super malam ini.

Irfan berkata, sehingga semalam, pihaknya masih belum mendapat Sijil Perpindahan Antarabangsa (ITC) bagi membolehkan Balaban turun beraksi pada perlawanan yang akan berlangsung di Stadium Nasional, Bukit Jalil itu.

Justeru, tidak mahu menganggap isu tersebut sebagai satu masalah, bekas jurulatih Terengganu itu meletakkan sandaran terhadap barisan pemain tempatan untuk mengutip tiga mata penuh ke atas Lion XII FC.

“Biarpun tanpa khidmat Balaban, saya percaya pemain-pemain tempatan mampu beraksi dengan baik dan sekali gus mencatatkan kemenangan.

“Apa yang saya mahu, semua pemain perlu memberikan tumpuan sepenuhnya pada perlawanan esok (malam ini) dan tidak memandang mudah keupayaan pasukan lawan. Kami perlu menang kerana kami beraksi di tempat sendiri.

“Saya mahu pemain-pemain memanfaatkan kelebihan beraksi di tempat sendiri ini sebaik mungkin,” kata Irfan ketika dihubungi Kosmo! semalam.

Tambah Irfan, sekiranya hari ini, pihaknya masih belum menerima ITC bagi membolehkan Balaban beraksi, beliau akan meletakkan sandaran ke atas kapten, Mohd. Amri Yahyah bagi menerajui jentera serangan skuad Gergasi Merah.

Dalam pada itu, tonggak pertahanan import Selangor, Ramez Dayoub terpaksa diketepikan pada aksi malam ini selepas dikenakan hukuman penggantungan sebanyak satu perlawanan selepas mengutip tiga kad kuning.

Ketika ini, anak-anak buah Irfan menghuni tangga kelima carta liga apabila mengumpul lapan mata selepas mengharungi lima perlawanan.

--- KOSMO

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...