Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Tuesday, February 7, 2012

Nwaneri ganti Antwi


INTAN ATHIRAH REBUWANG
7 Februari 2012
Obinna Nwaneri, kelantan

PEMAIN pertahanan import dari Nigeria, Obinna Nwaneri menjadi pilihan Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa), bagi menggantikan Denny Antwi dalam baki saingan Liga Super musim ini.

Meskipun menampilkan aksi hambar pada perlawanan persahabatan menentang kelab Balestier Khalsa FC, pengalaman Nwaneri yang pernah beraksi bersama skuad kebangsaan negaranya tetap ditagih bagi memperkuatkan benteng The Red Warriors.

Setiausaha Agung Kafa, Azman Ibrahim berkata, Jawatankuasa Pengurusan Kafa yang bermesyuarat semalam memutuskan untuk menyenaraikan Nwaneri selaku pemain import kedua Kelantan, sebelum tarikh tutup pendaftaran pemain import berakhir 13 Februari ini.

“Segala urusan berkaitan dokumentasi pemain berkenaan juga sudah berjaya diselesaikan, termasuk Sijil Perpindahan Antarabangsa (ITC) daripada kelab asalnya, malam semalam.

“Kita akan cuba mendaftarkan Nwaneri dengan sekretariat Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) secepat mungkin, meskipun semalam dan hari ini Lembah Klang cuti umum, tetapi kita akan tetap berusaha mendaftarkan pemain itu mengikut saluran lain,” katanya.

Azman berkata, sekiranya pemain tersebut dapat didaftarkan, Kelantan dijangka dapat menurunkan pemain berusia 30 tahun ketika menentang Sabah di Stadium Likas, Kota Kinabalu malam esok.

Mengulas mengenai kedudukan penyerang import, Mohammed Ghaddar bersama The Red Warriors, Azman menjelaskan, khidmat pemain kelahiran Lubnan itu tetap diperlukan bagi menguatkan jentera serangan Kelantan.

“Beliau kekal beraksi dalam Liga Super dan terus diberi kepercayaan untuk bergandingan dengan Norshahrul Idlan di bahagian serangan. Kita percaya beliau mampu menjaringkan lebih banyak gol selepas ini,” katanya.


--- SINAR HARIAN

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...