Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Wednesday, February 8, 2012

Kelibat Zubir, Muslim legakan Mat Zan

Oleh Faizul Azlan Razak
bhsukan@bharian.com.my
2012/02/08
‘Tapi saya mahu nilai tahap mereka’

KEMENANGAN yang dilakarkan Penyu dalam empat perlawanan berturut-turut dijadikan pembakar semangat buat barisan Mat Zan Mat Aris apabila menerima kunjungan PKNS dalam aksi Liga Super di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, malam ini.
Namun, di sebalik kejayaan itu, pemain sentiasa diingatkan tidak ambil mudah keupayaan lawan yang turun dengan bersemangat untuk mencuri tiga mata dan memperbaiki kedudukan carta.
Mat Zan berkata, rehat seminggu cukup berharga buatnya untuk memperbaiki dan memperkemaskan bahagian tengah dan serangan yang kurang serasi dalam beberapa perlawanan sebelum ini.

“Melihat kesungguhan dan keserasian pemain dalam latihan membuatkan saya yakin kami sudah sedia menghadapi PKNS malam esok (malam ini),” kata Mat Zan yang menyifatkan kemenangan ke atas pasukan kelab itu sebagai medan terbaik sebelum bertandang ke Kota Bharu untuk berdepan juara bertahan Kelantan pada aksi ketujuh liga nanti.

Kehadiran semula dua pemain skuad Olimpik kendalian Ong Kim Swee, Muslim Ahmad dan Zubir Azmi tanpa sebarang kecederaan juga melegakannya.

“Sebelum menurunkan dua pemain ini, saya akan menilai dulu tahap kecergasan mereka kerana bimbang mereka masih keletihan.”
Ditanya kecederaan dialami ayam tambatan import, Francis Forkey Doe ketika bertemu Lions XII baru-baru ini, Mat Zan berkata, kecederaan pangkal paha penyerang Liberia itu tidak serius dan sudah pulih sepenuhnya.

“Saya menghormati PKNS, juara Liga Perdana musim lalu yang dibimbing bekas jurulatih kebangsaan, Abdul Rahman Ibrahim, malah kombinasi pemain tempatan dan import mereka mampu memberi ancaman kepada Terengganu,” katanya.

--- BERITA HARIAN

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...