Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Friday, February 17, 2012

Isu Butler-KAFA selesai


Azman Ibrahim (kanan) bersalam dengan Peter Butler dalam pertemuan di Kota Bharu, semalam.


KOTA BHARU - Percanggahan pendapat antara pengendali Kelantan Peter Butler dengan Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) selesai apabila kedua-dua pihak mengadakan pertemuan bagi menyelesaikan kemelut yang timbul.

Setiausaha KAFA, Azman Ibrahim berkata, pertemuan tersebut merungkai segala kemelut yang melibatkan pihak pengurusan dengan pengendali kelahiran Halifax, England itu.

Menurut Azman, isu berkenaan hanyalah salah faham dan mengakui masalah komunikasi menjadi punca kepada tercetusnya konfrontasi kedua-dua pihak.

"Tidak timbul langsung soal campur tangan oleh pihak pengurusan. Ia hanyalah salah faham mengenai pemilihan pemain import baru, Onyekachi Nwoha apabila kita perlu menyegerakan urusan pendaftarannya dengan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) dalam keadaan tergesa-gesa.

"Pemain import ini tiba di Kota Bharu pada 11 Februari lalu dan Butler sendiri sudah dimaklumkan oleh pihak pengurusan bahawa kita akan mengambil pemain import keempat.

"Kita tidak sempat memperkenalkan pemain ini kepada beliau dan mungkin di situ timbul salah faham mengenai perkara ini," katanya.

Ditanya mengenai tindakan yang akan diambil ke atas Butler ekoran kenyataan keras beliau sebelum ini, Azman berkata, ia akan ditentukan oleh Jawatankuasa Pengurusan KAFA yang akan bermesyuarat, esok.


--- UTUSAN MALAYSIA

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...