Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Sunday, February 26, 2012

Butler diminta pulang

Oleh MOHD NOR ASRI YAACOB
am@hmetro.com.my

ISU Ketua Jurulatih Kelantan, Peter James Butler bertambah ‘kalut’ apabila jurulatih itu didakwa menghilangkan diri selepas direhatkan hingga menimbulkan dilema dalam pengurusan Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa).

Presiden Kafa, Tan Sri Annuar Musa mengakui ada masalah antara Kafa dan Butler namun tindakan jurulatih itu menghilangkan diri selepas direhatkan mengeruhkan lagi keadaan.

Katanya, Butler dipercayai berada di Kuala Lumpur dan Setiausaha Agung Kafa, Azman Ibrahim sudah diarah mencarinya selain berharap jurulatih berusia 46 tahun dari England itu kembali ke Kelantan secepat mungkin.

“Kami mahu dengar kemusykilan Butler dan saya juga sudah memberitahunya supaya berterus terang secara bersemuka jika terdapat masalah.


“Kami tidak mahu dia melatih pemain jika dia memiliki masalah kerana bimbang akan menjejaskan pasukan dan sebab itu Kafa bagi dia rehat,” katanya di sidang media di Kafe The Red Warriors, semalam.

Bagaimanapun, Annuar menyifatkan krisis antara Buler dan Kafa hanya di peringkat pengurusan dan boleh diselesaikan dengan baik.

Katanya, Kafa mempunyai pelbagai jawatankuasa dan setiap masalah dihadapi pemain atau pegawai perlu dirujuk kepada jawatankuasa bagi mengelakkan kekeliruan.

“Saya tahu Butler ada masalah dan memintanya supaya berbincang dengan pengurusan dan saya yakin masalah ini hanya berlaku di peringkat pengurusan saja.” Ketika ditanya spekulasi Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Akademi Al-Hambra Red Warriors (Army), Bojan Hodak akan menggantikan Butler, Annuar berkata, Kafa perlu bersedia menghadapi sebarang kemungkinan, namun tidak menafikan pengalaman Hodak lebih luas berbanding Butler.

“Apa yang boleh saya katakan, pengambilan Bojan adalah untuk membantu Kafa dalam tenaga kejurulatihan dan pembangunan Army," katanya.

Sementara itu, Kafa menandatangani memorandum perjanjian persefahaman (MoU) dengan syarikat pemaju, Casamesra Sdn Bhd (Casamesra) yang terpilih membina sebuah stadium bola sepak di Bandar Baru Tunjong.


--- HARIAN METRO

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...