Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Monday, February 20, 2012

Amukan Gergasi Merah semakin berbisa

Oleh NAN HIDAYAT NAN AZMIE

AMRI (kiri) sudah mula menemui sentuhan penyudah apabila menjaringkan gol pada aksi menentang Shahzan Muda kelmarin.


LANGKAH 'pendekar' Gergasi Merah, Selangor ketika ini dilihat cukup sukar digugat.

Malam kelmarin, Shahzan Muda menjadi mangsa 'amukan' Merah Kuning itu apabila 'dibedil' di depan penyokong sendiri dengan keputusan 0-4 dalam aksi pusingan pertama Piala FA 2012.

Ia merupakan rentetan kemenangan yang cukup bermakna buat Gergasi Merah selepas membenam Kelantan 2-1 dalam aksi Liga Super Selasa minggu lepas, sekali gus menutup mulut pengkritik yang meragui persembahan hambar pasukan itu pada permulaan musim ini.

Dengan kemenangan itu, semifinalis Piala FA 2011 itu bakal berdepan bekas 'sifu' mereka, K. Devan di pusingan kedua pada 10 Mac depan selepas Johor FC berjaya mengejutkan juara edisi 2010, Negeri Sembilan di gelanggang lawan dalam satu lagi perlawanan kelmarin.

Sudah pasti, pertemuan 'mata bertentang mata' antara Devan dan jurulatih baharu Selangor, Irfan Bakti Abu Salim menjanjikan sesuatu yang istimewa buat peminat fanatik Merah Kuning, bagi membuktikan siapa sebenarnya yang lebih hebat.

Irfan begitupun enggan mengulas lanjut mengenai perkara itu kerana menyifatkannya masih terlalu awal untuk menimbang-tara sebarang kemungkinan menjelang pertemuan dengan Sang Lebah di pusingan kedua nanti.

Menurut beliau, pemainnya mahu menumpukan sepenuh perhatian terlebih dahulu menentang Kedah di gelanggang lawan bagi saingan Liga Super pada 3 Mac depan sebelum memikirkan ramuan istimewa bagi mengekang kemaraan anak-anak buah Devan selepas itu.

"Masih terlalu awal (membuat sebarang andaian menentang Johor FC), bagi saya ia tidak ada bezanya dengan perlawanan lain.

"Ia mungkin penting (bagi peminat Selangor) berdepan semula Devan, tetapi saya rasa ia tidak lebih daripada sekadar satu kebetulan," katanya menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS) kepada Kosmo! semalam.


--- KOSMO

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...