Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Saturday, January 7, 2012

‘Tidak rela kecewa lagi’

SELEPAS kempunan pada 2004, kapten Negeri Sembilan, Mohd Norhafiz Zamani Misbah tidak rela kekecewaan itu berulang dan bertekad membantu pasukannya membenam Kelantan dalam perlawanan Sumbangsih bagi merebut Piala Sultan Ahmad Shah di Stadium Nasional Bukit Jalil, malam ini.

Pemain pertahanan berusia 30 tahun itu berkata, walaupun ramai yang menganggap piala sempena pembuka tirai saingan Liga Malaysia itu kurang berprestij berbanding kejuaraan lain serta tidak menawarkan mata kali ini, namun bagi dirinya piala itu kekal menjadi rebutan skuad Rusa.


“Ini kali kedua saya akan beraksi dalam perlawanan Sumbangsih selepas tewas kepada MPPJ FC (4-2) pada 2004. Secara peribadi, saya mahu menebus kegagalan itu bersama Negeri Sembilan kali ini,” katanya.

Zamani yang diberi tanggung jawab selaku kapten selepas Muhammad Shukor Adan belum pasti diturunkan kerana kecederaan betis menyeru rakan sepasukan memberikan aksi terbaik sebagai hadiah untuk penyokong Hoben Jang Hoben.


Apatah lagi tugas yang digalas Zamani cukup berat malam ini apabila bakal menjadi benteng menahan asakan jentera serangan Kelantan yang dibarisi dua pemain import, Denny Antwi dan Mohammed Ghaddar serta Norshahrul Idlan Talaha.


“Semua pemain perlu memberikan komitmen dan bekerja sama dalam satu pasukan. Saya rasa kami tidak berdepan sebarang tekanan kerana situasi seperti ini sudah biasa kami lalui sebelum ini.

“Memang pasukan kali ini ramai pemain muda tapi dengan bakat dan peluang yang diberikan jurulatih Azraai, saya yakin Negeri Sembilan mampu memberi saingan hebat,” katanya. yang mengharapkan permulaan lebih baik musim ini selepas mengalami kecederaan teruk awal musim lalu.

--- Harian Metro

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...