Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Saturday, January 7, 2012

Karathu yakin Kelantan atasi Negeri Sembilan


KELANTAN mempertaruhkan pemain import dari Lebanon, Mohammad Ghaddar pada saingan musim ini.


KOTA BHARU - Bekas pengendali Red Warriors, Datuk M. Karathu percaya Kelantan mampu mempertahankan kejuaraan Piala Sumbangsih apabila berdepan Negeri Sembilan esok.

Karathu berkata, skuad bimbingan Peter Butler lebih ampuh berbanding musim lalu dengan memiliki ramai pemain berkualiti.

"Kelantan mempunyai ramai pemain yang berkualiti dan mampu menjaringkan gol. Ditambah dengan pemain sedia ada Kelantan mampu membentuk gandingan mantap pada semua posisi.

"Kemasukan beberapa pemain berpengalaman seperti Indra Putra Mahyuddin, Azizi Mat Rose, Nor Farhan Mohammad serta dua tunggak import, Mohammad Ghaddar dan Danny Antwi memberikan banyak pilihan kepada Butler untuk merencanakan ramuan terbaik bagi menghadapi perlawanan ini," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini, semalam.

Karathu berpendapat penghijrahan beberapa tonggak utama Negeri Sembilan ke pasukan lain musim ini, memberi sedikit kelebihan kepada Kelantan dalam pertemuan esok.

"Begitupun kemampuan skuad bimbingan Azrai Khor Abdullah tidak boleh dipandang remah.

"Mereka pasti mempunyai perancangan tersendiri untuk perlawanan ini. Namun saya percaya Kelantan juga ada ramuan untuk menghadapi pertemuan ini," ujarnya.


--- Utusan Malaysia

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...