Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Saturday, January 7, 2012

Azraai idam piala pelengkap koleksi


E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel

SEMUA kejuaraan utama sudah menjadi milik jurulatih Negeri Sembilan, Mohd Azraai Khor Abdullah, namun pengendali berusia 59 tahun itu tetap menganggap karier kejurulatihan diceburi sejak 1991 itu masih belum lengkap.

Sasarannya kini adalah mengucup Piala Sultan Ahmad Shah buat kali pertama dengan memastikan anak buahnya mencipta kemenangan ke atas juara Liga Super Kelantan pada perlawanan Sumbangsih di Stadium Nasional Bukit Jalil, malam ini.


Keinginan itu disuarakan Azraai yang cukup yakin dengan kemampuan skuad Rusa musim 2012 meskipun dibarisi ramai pemain muda selepas penghijrahan beramai-ramai tonggak utama selepas tamat musim lalu.

Katanya, beliau akan menggunakan 'resepi' yang sama ketika membantu Kedah mencipta kegemilangan treble dua musim berturut-turut pada 2007 dan 2008 dengan memberi peluang kepada pemain muda menonjolkan kemampuan bersaing dengan pemain lebih ternama.


“Saya memang teringin menang Piala Sumbangsih. Agak aneh tahun ini format lain sikit kerana tidak ada mata dalam perlawanan ini, tapi saya dan juga Negeri Sembilan tidak pernah merasai kejuaraan ini, jadi kami mahu membawa balik piala ini ke Negeri Sembilan. Insya-Allah dengan usaha keras semua pemain kami yakin boleh melakukannya.


“Memang Negeri Sembilan memiliki ramai muka muda kerana ramai pemain utama sebelum ini menyertai pasukan lain. Musim ini saya tidak mengambil pemain yang mempunyai nama-nama besar sebaliknya memilih pemain muda. Saya yakin pemain muda dapat menyumbang kepada pasukan seperti yang saya lakukan di Kedah,” katanya pada sidang media Perlawanan Sumbangsih, semalam.

Azraai yang mula membimbing skuad Rusa tahun lalu pantas menukar nasib pasukan itu yang terumbang-ambing di awal musim sehingga berjaya menjuarai Piala Malaysia dengan menewaskan Terengganu 2-1 di pentas final.


Pengendali kelahiran Alor Setar, Kedah itu membawa masuk beberapa pemain baru, antaranya penyerang Ahmad Shakir Ali dari Kedah, Mohd Nazrin Mohd Nawi (Kuala Lumpur), Muhamad Bukhairi Idris (Harimau Muda B), Rashid Mamud (Felda United) dan juga pemain import dari Cameroon, Jean-Emmanuel Effa Owona. selepas tonggak utama Hairuddin Omar, Mohd Zaquan Adha Radzak, Mohd Aidil Zafuan Radzak dan Ahmad Fakri Saarani berpindah ke pasukan lain.

Ternyata sentuhan magis Azraai Khor ditagih sekali lagi penyokong Hoben Jang Hoben bagi menidakkan hajat skuad kendalian Peter Butler yang dilihat memiliki barisan pemain lebih berpengalaman.

--- Harian Metro

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...