Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Thursday, December 1, 2011

Anugerah gagal ubati kecewa Wan Zack

ANUGERAH Pemain Harapan Terbaik 2011 yang diterima Wan Zack Haikal Wan Noor belum cukup untuk mengubati kekecewaannya terhadap keputusan buruk skuad Olimpik negara dalam kempen kelayakan Sukan Olimpik London 2012 minggu lalu.

Pemain berusia 20 tahun itu berkata, kekalahan di tangan Bahrain 3-2, Ahad lalu seperti terus menghantui dirinya yang mengakui cukup sukar untuk diterima.


“Anugerah ini tidak dapat mengubati kekecewaan saya. Saya tidak berpuas hati dengan persembahan saya sendiri. Saya tidak tahu kenapa saya tidak boleh beraksi dengan baik, mungkin kerana tertekan mahu menjaringkan gol,” katanya yang ditemui pemberita sewaktu majlis Anugerah Bola Sepak Kebangsaan 2011 di Holiday Inn, Glenmarie, Shah Alam, semalam.

Pemain kelahiran Pahang itu dinobatkan selaku Pemain Harapan Terbaik selepas mengetepikan dua lagi rakan sepasukan dalam Harimau Muda A, Mohd Fadhli Mohd Shas dan Mohd Irfan Fazail.


Wan Zack Haikal terlepas peluang menikmati kejayaan skuad bawah 23 tahun negara meraih pingat emas Sukan Sea Indonesia kerana diketepikan akibat kecederaan.


Bagaimanapun aksinya begitu menyerlah ketika beraksi bersama Harimau Muda A dalam kancah Liga Super serta berjaya menambat hati pengurusan kelab liga Slovakia, Vion Zlate Moravce untuk beraksi secara pinjaman selama tiga bulan bermula September lalu.

Katanya, dia menyimpan hasrat untuk terus menimba pengalaman di luar negara bagi meningkatkan prestasinya.


“Kontrak saya sudah tamat dengan kelab Vion, jadi saya tidak tahu sama ada masih ada peluang lagi selepas ini. Tapi jika diberi peluang, saya mahu beraksi di sana,” kata Wan Zack yang mahu berehat seketika sebelum kembali menyambung latihan bersama skuad Olimpik, Isnin depan.

--- Harian Metro

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...