Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Monday, September 5, 2011

Tekad Norshahrul


NORSHAHRUL kembali menjadi watak penting Kelantan selepas pulih daripada masalah kecederaan.


SETELAH dibelenggu masalah hamstring, penyerang berbisa Kelantan, Norshahrul Idlan Talaha berazam untuk menjadikan kempen Piala Malaysia sebagai medan mengembalikan semula sentuhan tajamnya.
Norshahrul atau lebih dikenali dengan gelaran ‘Mat Yo’ yang terpaksa melupakan tugasan bersama skuad negara dalam kempen Kelayakan Piala Dunia 2014 baru-baru ini ekoran kecederaan, dilihat bergelut untuk mendapatkan semula prestasinya.
Begitupun, penyerang kelahiran Besut, Terengganu ini bertekad untuk membantu Kelantan memulakan kempen Piala Malaysia 2011 dengan mengutip tiga mata berharga ketika menentang Sarawak pada aksi pembukaan peringkat Kumpulan C di Stadium Sarawak petang esok.
“Saya baru pulih daripada kecederaan hamstring, jadi sudah pasti saya masih tercari-cari rentak sebenar di atas padang buat masa ini.
“Bagaimanapun, saya bertekad untuk menjadikan kempen Piala Malaysia ini sebagai medah mempertajamkan lagi sentuhan gol dan juga mengembalikan semula prestasi sebenar seperti sebelum ini.

“Buat masa ini, saya tidak mahu terburu-buru dalam mencari prestasi sebenar, tetapi saya akan cuba menumpukan perhatian dalam setiap perlawanan demi perlawanan. Harap ia berjaya,” kata Norshahrul kepada Kosmo! semalam.

Menurut Norshahrul, Kelantan akan turun beraksi di gelanggang lawan petang esok dengan suntikan semangat yang kuat selepas berjaya menjulang gelaran Liga Super 2011.
Malah, dia juga optimis skuad The Red Warriors itu mampu menjulang gelaran berganda musim ini, sekali gus mempertahankan trofi Piala Malaysia yang dimenangi mereka tahun lepas.

“Pertemuan dengan Sarawak ini amat penting bagi Kelantan untuk memulakan kempen ini dengan baik. Ia bukan tugas mudah, namun saya yakin kami mampu melakukannya.
“Saya pasti semua pemain Kelantan akan turun beraksi seratus peratus dalam usaha memburu kemenangan. 

“Malah saya berani kata bahawa kami akan turun dengan fokus untuk mempertahankan trofi ini, sekali gus merealisasikan misi menjulang gelaran berganda tahun ini,” katanya lagi.

----- kosmo Online

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...