Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Monday, September 5, 2011

Selangor yakin raih Piala Malaysia

SHAH ALAM - Kemarau selama lima tahun tidak meraih kejuaraan Piala Malaysia bakal ditamatkan Selangor tahun ini dalam usaha mereka untuk memburu piala tersebut buat kali ke-33.
Keyakinan itu dilontarkan oleh Timbalan Presiden Persatuan Bola Sepak Selangor (FAS), Datuk Abdul Mokhtar Ahmad yang menganggap sasaran tersebut bukan sesuatu yang mustahil untuk diraih.

"Kita mempunyai penyokong yang sentiasa berdiri teguh di belakang pasukan dan mereka berikrar akan sama-sama membantu merealisasikan impian untuk meraih Piala Malaysia buat kali ke-33 musim ini," katanya ketika ditemui selepas Majlis Misi 33 di sini semalam.
Jelasnya, walaupun Selangor mempunyai beberapa wakil penyokong antaranya Kelab Penyokong Bola Sepak Selangor (SSFC), Selangorfc.com dan Ultrasel (Ultras Selangor) semuanya boleh bergabung untuk memberi sokongan padu kepada pasukan bimbingan jurulatih K. Devan.
"Mereka akan datang bersama-sama, satu nada, satu suara dan tidak semestinya akan duduk bersama-sama untuk memberi sokongan, jika duduk asing sekali pun misi mereka tetap memberi sokongan kepada pasukan Selangor," katanya.

Sementara itu ketua pasukan Selangor, Amri Yahyah berkata, semua pemain sudah tidak sabar dan semangat berkobar-kobar untuk beraksi dalam perlawanan pertama Piala Malaysia menentang T-Team esok.
"Matlamat kami hanyalah satu, memenangi Piala Malaysia kerana tinggal satu ini sahaja piala untuk dimenangi sebelum mengakhiri musim 2011, semangat kami tidak pudar walaupun kali terakhir melakukannya pada 2005.
"Ini bukan satu tugas yang mudah untuk bersaing dengan pasukan lain tetapi mereka sudah tentu berwaspada menentang Selangor kerana kami sekarang ini sudah menjuarai Piala Malaysia sebanyak 32 kali," katanya.

--- Utusan

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...