Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Sunday, September 4, 2011

Selangor hormati T-Team

DEVAN (dua dari kanan) meletakkan sasaran untuk Selangor mara ke final Piala Malaysia 2011.


JURULATIH Selangor, K. Devan menegaskan, status pasukan pilihan bukan satu jaminan untuk mencipta kegemila- ngan dalam Piala Malaysia 2011.
Baginya, penilaian sesebuah pasukan adalah berbeza di atas kertas dan di dalam padang.
Meskipun dilabelkan pasukan pilihan untuk menjulang trofi Piala Malaysia 2011, Devan tetap merendah diri dan me- nganggap saingan pada musim ini tidak boleh dipandang mudah.
Katanya, saingan Piala Malaysia pada musim ini membariskan 16 pasukan terbaik dari Liga Super dan Liga Perdana dan mereka tampil dengan misi mahu menjuarai piala berprestij tanah air itu.
Devan memberitahu, kunjungan skuad The Red Giant ke Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah di Kuala Terengganu menentang pasukan berstatus kelab, T-Team pada Selasa ini, sangat penting.
“Pada aksi Liga Super lalu, Selangor tewas (ketika menentang T-Team) di tempat sendiri dan di Kuala Terengganu tetapi kali ini, kami akan mempamerkan aksi terbaik dan sekurang-kurang dapat mencuri satu mata.

“Kami menganggap perlawanan ini adalah penting kerana para pemain sangat bersemangat untuk memulakan aksi pertama dan seri sudah memadai.
“Kami perlu ketepikan perasaan gentar walaupun bermain di gelanggang lawan, terutamanya ketika menentang T-Team.
“Kami perlu main dengan tenang dan jangan terlalu mengikut rentak lawan. Kita main ikut strategi kita,” katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.
Jelas Devan, Selangor tetap berhajat untuk mengutip tiga mata penuh apabila berkunjung ke Kuala Terengganu.
Sementara itu, beliau bersikap realistik apabila meletakkan sasaran bagi saingan Piala Malaysia kali ini, untuk beraksi di pentas final.

Berdasarkan reputasi semasa dan bari- san pemain yang dimiliki, beliau berpen- dapat, dua pasukan utama harus diberi perhatian iaitu Kelantan dan Terengganu.
Kelantan yang gah dengan reputasi selaku juara Liga Super, manakala juara Piala FA, Terengganu memiliki ramuan sebagai juara kerana memiliki barisan pemain yang kesemuanya bertaraf bintang.
“Dalam masa yang sama, beberapa lagi pasukan lain seperti Perak, Kedah, T-Team, Negeri Sembilan dan Johor FC tidak harus dipandang rendah. 

“Begitu juga dengan Kuala Lumpur, PDRM, Felda United, Sime Darby, Sabah dan Selangor PKNS yang hadir dengan semangat melawan yang begitu tinggi,” ujarnya.
Jelasnya, setiap pasukan mahu menjulang trofi keramat tanah air ini, namun Devan tidak mahu pasukan itu dibuai dengan sejarah lama, sebaliknya mahukan anak-anak buahnya bangkit selepas terlepas dua kejuaraan iaitu Liga Super dan Piala FA.
“Bagi saya, biarlah menetapkan sasa- ran untuk ke perlawanan akhir Piala Malaysia terlebih dahulu (sebelum sasa- ran bergelar juara). 

“Apa yang perlu kami lakukan adalah memastikan pasukan kami berada pada prestasi yang terbaik.
“Saya tahu kekuatan dan kelemahan barisan pemain saya dalam usaha untuk memburu slot final Piala Malaysia nanti,” ujarnya.

----- Kosmo Online

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...