Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Saturday, September 10, 2011

Penyudah tumpul

SENTUHAN penyudah jelas masih perlu menjadi perhatian utama jurulatih Olimpik negara, Ong Kim Swee sekiranya berhasrat untuk mengejutkan Jepun dalam aksi pembukaan Kumpulan C, pusingan akhir kelayakan Sukan Olimpik 2012 Zon Asia pada 21 September ini.
Deretan peluang yang terhidang semasa aksi menentang kelab Iraq, Al-Arbil di padang Wisma FAM malam kelmarin gagal disempurnakan walaupun pengendali kelahiran Melaka itu dilihat mencuba beberapa penyerang gandingan penyerang seperti Izzaq Faris Ramlan dan A Thamil Arasu.

Namun pujian harus diberikan kepada barisan tengah dan benteng pertahanan negara yang bermain dengan baik terutamanya kapten Olimpik negara, Khairul Fahmi Che Mat yang ampuh bertahan di gawang terakhir untuk memastikan gawang negara tidak dibolosi.
Hakikat ketumpulan jentera serangan skuad Olimpik negara itu turut diakui Kim Swee yang melihatnya perlu diasah dalam baki dua minggu yang ada.

“Kita bagaimanapun berjaya melakukan banyak serangan pantas, namun kegagalan menukar peluang dimiliki untuk menjaringkan masih lagi menjadi masalah. Saya akan terus beri penekanan terhadap aspek ini,” katanya selepas perlawanan persahabatan yang berkesudahan seri tanpa jaringan malam kelmarin.

Beliau bagaimanapun tetap memuji corak bertahan dipamerkan barisan pemainnya dengan menyifatkan mereka akhirnya mencapai kematangan ketika bertahan apabila setiap pemain melakukan tugas masing-masing serta membantu antara satu sama lain.

----- Harian Metro

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...