Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Saturday, September 10, 2011

Kelantan sedia ratah Johor FC



KOTA BHARU – Selepas Sarawak, kali ini giliran Johor FC pula bersedia untuk diratah oleh Kelantan apabila kedua-dua pasukan bertemu dalam perlawanan peringkat kumpulan Piala Malaysia di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu malam ini.

Andai persembahan terburuk pasukan berstatus kelab dalam perlawanan pertama lalu menjadi ukuran, skuad The Red Warriors seharusnya tidak perlu berdepan banyak masalah untuk mengutip tiga mata penuh di halaman sendiri.

Malah dengan gandingan penyerang terbilang, Norshahrul Idlan Talaha dan Azammuddin Mohd Akil kian menemui keserasian, tidak ada sebab bagi anak didik Ketua Jurulatih Kelantan, Datuk M Karathu mampu mengecewakan sokongan peminat setia mereka di tempat sendiri.

“Saya mahu menang di Kota Bharu sebelum kita menutup tirai pusingan pertama bertemu KL Felda United FC minggu depan. Kalau pemain beraksi seperti pada babak kedua ketika bertemu Sarawak tempohari, tidak ada masalah bagi kita untuk mencipta kemenangan malam ini.

“Kelebihan beraksi di tempat sendiri, harus dimanfaatkan sebaik mungkin. Saya menuntut semua pemain memberikan komitmen terpuji dan persembahan terbaik. Memang kita sudah tiga kali bertemu Johor FC musim ini, dan rekod kemenangan berpihak kepada kita namun saya tidak menghiraukan tentang perkara itu.

“Johor FC sudah pasti hadir dengan strategi tersendiri setelah dikecewakan KL Felda United FC minggu lalu. Saya ingatkan kepada pemain, tiga mata ini cukup penting bagi kita untuk mencerahkan peluang layak ke saingan seterusnya,” katanya.

Dalam perkembangan lain, Karathu jelas tidak mahu terperangkap dengan percaturan taktikal pasukan Sang Lebah yang terpaksa bertandang ke Kota Bharu tanpa Ketua Jurulatihnya, Mohd Azuan Zain ekoran masalah kesihatan yang dihadapinya ketika ini.

“Ada atau tidak ada jurulatih itu bukan satu kelebihan kepada kita. Kita perlu berwaspada dengan percaturan taktikal Johor FC yang gemar menggunakan formasi 3-5-2 setiap kali bertemu dengan kita,” katanya.

“Kita akan turun beraksi seperti biasa. Saya mahu para pemain menikmati perlawanan malam ini dengan sepuasnya. Apa yang penting ialah mereka ‘enjoy’, mencipta peluang dan seterusnya menjaringkan gol,” katanya.

Sementara itu Karathu dijangka tidak akan melakukan sebarang rombakan terhadap pasukan sebaliknya akan mengekalkan kesebelasan pemain yang sama ketika mencatatkan kemenangan 2-0 ke atas Sarawak tempohari.

“Saya puas hati dengan sumbangan para pemain termasuk Norshahrul Idlan (Talaha) dan Azammuddin (Mohd Akil) dalam perlawanan lalu. Kalau pemain memanfaatkan setiap peluang yang terhidang dengan menjaringkan gol, kita yakin boleh menang malam ini,” katanya. 
----- Sinar Harian Online

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...