Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Sunday, September 4, 2011

Jeeva 'rampas' gawang Selangor


JEEVANANTHAN (kanan) bakal menjadi pilihan utama untuk mengawal gawang Selangor pada saingan Piala Malaysia musim ini.


KEHADIRAN G. Jeevananthan pada asalnya hanyalah untuk melengkapkan kuota penjaga gol Selangor bagi menghadapi Piala Malaysia selepas penjaga gol ketiga, Fairul Azwan Shahrullai mengalami kecederaan lutut ACL.
Namun setelah tampil cemerlang pada dua aksi persahabatan menentang Johor FC, Sabtu lalu dan Sime Darby malam kelmarin, Jee- vananthan, 31, tampak bakal merampas tugas penjaga gol utama Selangor daripada Iqbal Suhaimi dan Saiful Amar Sudar.
"Saya cukup berpuas hati dengan prestasi Jeevananthan pada dua perlawanan ini. Dia mempamerkan aksi cukup menyakinkan sambil dibantu barisan pertahanan yang turut mempamerkan peningkatan," kata jurulatih Selangor, K. Devan.
Ia seakan memberi isyarat bahawa penjaga gol yang dipinjam dari skuad Liga Premier, USM FC itu bakal menjadi pilihan Devan pada kempen Piala Malaysia bermula 6 September depan.
Bagi Jeevananthan yang pernah menyarung jersi Johor FC, Public Bank dan Sabah sebelum ini, dia begitu teruja setelah mendapat tawaran beraksi secara pinjaman bersama Selangor.
"Ketika masih dalam perbincangan untuk dipinjamkan ke beberapa pasukan lain, tiba-tiba Selangor hadir membuat tawaran dan saya terus menerimanya.
"Saya sedar tanggungjawab besar kerana pihak pengurusan mahukan kejuaraan. Jadi saya akan beri komitmen seratus peratus untuk menghargai peluang diberi ini," kata Jeevananthan ketika ditemui Kosmo! selepas perlawanan malam kelmarin.
Pada aksi tersebut, Sela- ngor hanya mencatat kemenangan tipis 1-0 ke atas Sime Darby hasil jaringan tunggal Razman Roslan pada minit ke-78.
Kata Devan: "Peluang kita banyak, tapi masalah sama iaitu sukar menjaringkan gol. Diharapkan perkara ini tak berterusan pada saingan sebenar nanti."
Selangor akan menghadapi aksi persahabatan terakhir bertemu Negeri Sembilan di Paroi malam esok untuk Devan terus menguji ketajaman jentera serangannya.

----- Kosmo Online

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...