Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Saturday, September 10, 2011

Felda United buru tiga mata malam ini

Oleh Saiful Affendy Sapran
saifulaffendy@hmetro.com.my

SELEPAS cemerlang membenam Johor FC pada perlawanan pertama Kumpulan C saingan Piala Malaysia, Felda United mahu terus mengutip tiga mata penuh apabila turun bertemu Sarawak pada perlawanan kedua yang berlangsung di Stadium Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ), malam ini.
Tanpa berselindung, pengendali Felda United, E Elavarasan menganggap pertemuan dengan Sarawak perlu dimanfaatkan sebaik-baiknya anak buahnya sebelum bakal bertemu juara Liga Super, Kelantan selepas ini yang turut cemerlang menundukkan Sarawak pada perlawanan pertama.

“Tidak dinafikan walaupun ada yang menganggap Sarawak sebagai pasukan paling lemah dalam Kumpulan C, bagi kami mereka adalah pasukan bagus dan mampu memberi cabaran.
“Bukan itu saja, mereka juga mempunyai semangat luar biasa dan tidak pernah mengenal erti putus asa untuk bersaing.

“Apapun, bagi Felda United, kami perlu menggunakan perlawanan ini dengan sebaik-baiknya kerana selepas ini Kelantan menanti kami pada perlawanan ketiga. Pasti satu tugas sukar apabila bertemu mereka nanti,” katanya.

Namun hajat Felda United untuk mengutip tiga mata penuh pasti tidak semudah yang disangka kerana Sarawak dijangka melakukan kebangkit selepas tewas di halaman sendiri kepada Kelantan pada perlawanan pertama.
Perkara itu sememangnya sudah dapat dibaca Elavarasan dan beliau pantas meminta anak buahnya memberi tumpuan sepenuhnya supaya tidak mensia-siakan peluang terbaik mengutip tiga mata penuh.

“Kedua-dua pasukan turun dengan misi untuk mencatatkan kemenangan, tetapi Sarawak pasti lebih berbahaya dan bermain sebaik mungkin selepas tewas kepada Kelantan,” katanya.

----- Harian Metro Online

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...