Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Tuesday, July 12, 2011

Red Warriors mantapkan jentera serangan

Oleh Mohd Nor Asri Yaacob

2011/07/12

THE Red Warriors akan memantapkan jentera serangannya dengan barisan pemain sedia ada bagi mengharungi kempen mempertahankan Piala Malaysia September ini, sekali gus mengekalkan rekod kecemerlangan sepanjang musim.

Ketua Jurulatih Datuk M Karathu juga mahu barisan pemain simpanan menonjolkan kemampuan masing-masing untuk membolehkan mereka diturunkan pada perlawanan penting nanti kerana berpendapat, saingan berprestij itu berbeza berbanding saingan Liga Super.
“Kita harap pemain Kelantan yang menyarung jersi kebangsaan dapat meningkatkan prestasi dan pengalaman di peringkat antarabangsa untuk memberi kelebihan kepada The Red Warriors,” katanya selepas perlawanan persahabatan menentang Kelab Liga Super Indonesia, Pelita Jaya FC di Stadium Sultan Muhammad IV, kelmarin.

Pada perlawanan itu, anak didik Karathu yang kebanyakannya pemain simpanan dan diturunkan kali pertama mampu berpuas hati apabila mengekang Pelita Jaya 1-1 di depan kira-kira 20,000 penyokong setia.

Mengulas barisan pemain diturunkan itu, Karathu berkata, ia adalah ujian untuk melihat dan menilai kemampuan mereka termasuk pemain pertahanan undangan dari Croatia, Jocip Bonasil yang diumumkan sebagai pemain terbaik perlawanan itu.

Dalam perlawanan itu, Liga Super 2011 itu mendahului dengan jaringan Mohd Izuan Salahuddin pada minit ke-72 tetapi pelawat menyamakan kedudukan pada minit terakhir permainan.

----- Berita Harian Online

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...