Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Monday, July 11, 2011

MSL cadang ganjaran ikut mata

Oleh Hussain Said

2011/07/11

Bonus tambahan untuk pastikan Liga Super lebih rancak, kompetitif

BAGI memastikan saingan Liga Super Malaysia (MSL) musim depan lebih rancak dan kompetitif, hadiah kemenangan tidak hanya ditawarkan kepada pasukan yang menduduki tempat pertama hingga ketiga seperti sebelum ini.

Sebaliknya, setiap pasukan bertanding akan mendapat ganjaran berdasarkan jumlah mata yang dikutip sepanjang saingan liga berlangsung.
Timbalan Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) merangkap Pengerusi MSL, Tan Sri Annuar Musa berkata, pihaknya akan mengemukakan cadangan itu untuk dipertimbangkan pada mesyuarat Exco FAM akan datang.
“Formula cadangan ini ialah dengan kita menetapkan nilai mata dan sekiranya satu mata misalnya ditetapkan bernilai RM2,000, maka sekiranya sesebuah pasukan itu di akhir saingan mengumpul 30 mata, mereka akan mendapat habuan RM60,000.

“Jadi, ini secara tidak langsung akan menyaksikan saingan lebih rancak dan sengit kerana setiap pasukan sudah tentu mahu mengutip lebih banyak mata bagi mengumpul lebih banyak ganjaran,” katanya.

Annuar bagaimanapun menegaskan, ganjaran bagi pasukan yang menduduki tempat juara dikekalkan RM500,000, diikuti naib juara (RM300,000) dan tempat ketiga (RM200,000).

“Jadi, ganjaran mata yang diberikan ini adalah bonus tambahan selain memastikan setiap pasukan mendapat ganjaran selepas bertungkus lumus membentuk pasukan masing-masing,” katanya.

----- Berita Harian Online

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...