Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Tuesday, July 12, 2011

Mahu Fabregas kekal

PENYERANG utama Arsenal, Robin Van Persie mengaku ketiadaan kapten Cesc Fabregas bakal memberikan kesan kepada corak permainan mereka dan beliau mengharapkan agar pemain Sepanyol itu akan kekal di Stadium Emirates musim depan.

“Saya fikir sukar tanpa Fabregas. Menilai mengenai situasi saya sendiri, saya dan Fabregas mempunyai persefahaman yang baik. Dia tahu bila mahu membuat hantaran dan membuat keputusan. Dia seorang yang pantas membuat keputusan dan juga pemain yang sangat istimewa.

“Sebagai contoh dalam satu perlawanan menentang Blackpool di gelanggang lawan, dalam 18 minit pertama, dia mencipta empat hingga lima peluang kepada saya cuma saya yang gagal menyempurnakan dengan baik. Dia sangat istimewa dan ketiadaannya bakal dirasai oleh mana-mana pasukan, saya harap dia akan kekal,” katanya kepada pemberita dalam sidang media sebaik tiba ke Kuala Lumpur semalam.

Bintang Belanda itu tiba bersama 22 pemain Gunners serta pengurus Arsene Wenger bagi menghadapi perlawanan dengan skuad kebangsaan dalam rangka Jelajah Asia 2011 di Stadium Nasional Bukit Jalil esok.

Bagaimanapun Fabregas yang dikaitkan dengan perpindahan dengan kelab dari Catalan, Barcelona tidak dibawa bersama kerana mengalami kecederaan.

----- Harian Metro Online

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...