Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Wednesday, July 6, 2011

Khairul optimis mampu kekang Selangor

Oleh Azizan Hashim
am@hmetro.com.my

PENGURUS Perak, Khairul Azwan Harun menagih persembahan terbaik daripada pemain Seladang apabila turun membuat perhitungan dengan Selangor dalam perlawanan terakhir Liga Super 2011 di Ipoh, malam ini.

Walaupun tuan rumah turun tanpa penjaring utama, Akmal Rizal Ahmad Rakhili yang menjalani rawatan selepas pembedahan bahu baru-baru ini, Khairul Azwan yakin anak buahnya mampu menggapai impian mengutip mata penuh.

“Ketiadaan Akmal tidak seharusnya dijadikan alasan gagal memenangi perlawanan. Perak mempunyai pemain muda berbakat untuk membawa cabaran pasukan,” katanya.

Menurutnya, dalam beberapa perlawanan terakhir, jurulatih Norizan Bakar mengetengahkan pemain muda, Mohd Shazuan Ashraf, Md Nurridzuan serta Isma Alif Md Salim yang melaksanakan tanggungjawab masing-masing dengan berkesan.

Malah Perak dapat menurunkan semula khidmat Md Shafiq Jamal yang sudah pulih sepenuhnya daripada kecederaan.

“Peluang beraksi ini perlu digunakan pemain muda untuk membuktikan kemampuan mereka. Jadi saya lontar cabaran kepada mereka supaya menunjukkan apa yang mampu mereka lakukan terutama kepada peminat sendiri,” katanya.

Khairul Azwan yang juga Bendahari Persatuan Bola Sepak Perak (Pafa) berkata kelebihan beraksi di gelanggang sendiri seharusnya dimanfaatkan untuk merealisasikan impian itu.

“Ini perlawanan terakhir liga. Kami mahu menamatkannya dengan mengutip mata penuh agar dapat mengukuhkan kedudukan carta,” katanya.

----- Harian Metro Online

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...