Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Saturday, July 9, 2011

Impian Hadi terlaksana

Oleh Malik Muhamad
am@hmetro.com.my

PENYERANG Terengganu, Abdul Hadi Yahaya membuktikan statusnya sebagai penyerang berbisa apabila menjaringkan 20 gol dalam saingan Liga Super untuk dinobat pemenang Kasut Emas musim ini.

Lebih menarik saingan merebut anugerah penjaring terbanyak itu juga menjadi rebutan penyerang Kelantan yang juga ‘kembarnya’ dalam skuad kebangsaan, Norshahrul Idlan Talaha.

“Saya memang tidak jangka ditabal pemenang Kasut Emas musim ini kerana sebelum perlawanan terakhir bertemu Felda United, saya mengumpul 15 gol, kurang satu gol berbanding Norshahrul.

“Namun selepas berjaya menghasilkan empat gol ke atas Felda United, keyakinan mendakap Kasut Emas semakin kuat dan akhirnya menjadi kenyataan,” katanya ketika ditemui selepas Terengganu membaham Felda United, 6-2 kelmarin.

Pemain berasal dari Kelang, Selangor itu mengucapkan terima kasih kepada rakan sepasukan yang banyak membantunya selain kepercayaan dan tunjuk ajar ketua jurulatih, Irfan Bakti Abu Salim dan penolongnya Khalid Mohd Dahan.

“Tanpa kepercayaan jurulatih yang sentiasa meniupkan semangat selain sokongan padu rakan sepasukan serta gandingan di posisi serangan, Abdul Manaf Mamat, saya mungkin tidak dapat mencipta kejayaan ini,” katanya.

----- Harian Metro Online

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...