Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Monday, June 13, 2011

Skuad Kijang kena terima kekalahan

PENYERANG utama Kelantan, Norshahrul Idlan Talaha menganggap kegagalan membawa pulang Piala FA buat kali pertama ke Kota Bharu dipikul bersama oleh semua pemain dan bukannya hanya terletak dibahu Mohd Daudsu Jamaludin.

Katanya, adalah tidak wajar rakan sepasukannya itu dipersalahkan sebagai punca kekalahan Kelantan 2-1 di tangan Terengganu di final kelmarin kerana menjaringkan gol sendiri di penghujung babak kedua.

“Saya rasa dia (Daudsu) nak keluarkan bola, tapi bola itu secara tiba-tiba masuk. Kalau saya di tempat dia pun saya tak boleh terima. Satu pasukan kena terima kekalahan ini,” katanya Norshahrul yang ditemui selepas tamat perlawanan.

Daudsu yang bertindak di posisi pertahanan kanan menjaringkan gol sendiri ketika cuba menyelamatkan percubaan penyerang Terengganu, Abdul Manaf Mamat.

Gol itu membolehkan Terengganu mengikat kedudukan 1-1 sebelum bangkit mencipta kemenangan pada masa tambahan untuk menjulang trofi Piala FA buat kali kedua.

Norshahrul yang turut dikenali dengan panggilan Mat Yo, menyuarakan rasa kekecewaan kerana gagal menunaikan janji untuk menghadiahkan kemenangan buat ribuan penyokong The Red Warriors yang memberikan sokongan di Stadium Nasional Bukit Jalil.

“Mental semua pemain terjejas apabila tersentak dengan gol penyamaan Terengganu di saat-saat akhir. Kami cuba bangkit tapi semua pemain kepenatan tapi kami tetap mencuba,” katanya.

----- Harian Metro Online

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...