Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Tuesday, June 14, 2011

Semangat baharu pasukan Kelantan

"LUPAKAN Piala FA dan fokus untuk langsaikan hutang kekalahan kita di tangan Perak".

Demikian pesan pengurus pasukan Kelan- tan, Azman Ibrahim yang mahu semua pe- main dan peminat bola sepak negeri itu me- lupakan episod duka mereka di Bukit Jalil, Sabtu lalu, sebaliknya memberi perhatian kepada perebutan gelaran juara Liga Super.

Tanpa berselindung, beliau tidak menafi- kan yang moral para pemain masih berada pada tahap rendah, namun semakin pulih menjelang pertemuan dengan Perak di Stadium Sultan Muhammed IV, Kota Bharu malam ini.

"Kita sedang melalui proses pemulihan mental para pemain. Selepas apa yang berlaku Sabtu lalu, rata-rata semua pemain ter- paksa melalui saat yang sukar, namun mereka sudah boleh menerima hakikat dan ber- sedia untuk turun malam esok (malam ini).

"Bertemu Perak, misi tanpa gagal kita adalah untuk memungut tiga mata penuh untuk mencerahkan peluang kita menjulang gelaran juara Liga Super, selain melangsaikan hutang kekalahan di Ipoh tempoh hari," katanya semalam.

Tambahnya, untuk tempoh dua hari bermula semalam, pihaknya telah mengadakan program 'kuarantin' yang mana para pemain, jurulatih dan pengurusan ditempatkan di satu lokasi secara bersama untuk mereka mengembalikan semula semangat dan kekuatan.

Jelasnya, kegagalan merangkul Piala FA tidak seharusnya dijadikan noktah perjuangan pasukan dan mereka perlu membawa pulang Liga Super sebagai pengubat keke- cewaan para peminat dan seluruh warga Kelantan.

"Kita memerlukan empat mata lagi untuk menjuarai Liga Super. Kemenangan dengan Perak malam esok amat penting, terutama- nya ketika aksi dijadualkan di gelanggang sendiri bagi memudahkan kerja kita ketika bertandang ke Sabah untuk perlawanan terakhir.

"Kelantan tidak mahu kecewa lagi, kita sudah hampir ke penamat dan kita tidak akan biarkan episod hitam kembali menghantui dan saya fikir para pemain perlu cepat melupakan apa yang berlaku dan bersedia untuk melangkah seterusnya," ujarnya.

Dalam pada itu, Azman turut menyelar tindakan sesetengah pihak yang menyebarkan khabar angin kononnya kekalahan Kelantan kepada Terengganu tempoh hari sebagai suatu yang telah direncanakan lebih awal.

"Khabar-khabar angin tersebut hanya untuk meruntuhkan moral pasukan. Kekalahan tersebut tidak pernah ada dalam rancangan kita dan segalanya telah ditakdirkan. Semua perlu menerima hakikat tersebut dan ia bu- kan pengakhiran buat kita," jelasnya.

----- Kosmo Online

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RSS Sinar Harian: Sukan

Berita Harian: Sukan

Harian Metro: Arena