Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Monday, June 13, 2011

Saya minta maaf: Daudsu



“SAYA minta maaf di atas kesilapan yang berlaku,”. Demikian luahan pemain pertahanan kanan Kelantan, Mohd Daudsu Jamaluddin selepas tertanduk masuk bola ke gawang sendiri pada final Piala FA di Stadium Nasional Bukit Jalil, kelmarin.

Jaringan Daudsu pada masa kecederaan itu membolehkan skuad bimbingan Irfan Bakti Abu Salim mengheret The Red Warriors ke masa tambahan sebelum muncul juara menerusi kemenangan 2-1 hasil jaringan pemain gantian, Ahmad Nordin Alias pada minit ke-110.

“Saya tidak sengaja tertanduk bola ke gawang sendiri ketika cuba berusaha mengeluarkan bola rembatan kencang pemain Terengganu,” katanya ketika ditemui Sinar Harian, semalam.

“Cukup perit mengingatkan kejadian itu. Bukan itu sahaja, saya tidak tidur lena memikirkan kekalahan kelmarin kerana hanya beberapa saat sahaja wisel dibunyikan untuk kami menjulang Piala FA buat kali pertama dalam sejarah bola sepak Kelantan.

“Saya akui, selepas gol penyamaan itu moral pemain merudum malah penyokong juga terkejut kerana sudah bersedia meraikan kejayaan pasukan,” kata pemain pertahanan Kelantan, Mohd Daudsu Jamaluddin yang membuka ruang buat Terengganu mengheret perlawanan ke masa tambahan selepas tertanduk bola ke gawang sendiri.

Menceritakan kembali detik hitam dalam perlawanan tersebut, Mohd Daudsu menjelaskan cuba menanduk keluar rembatan kencang Abdul Manaf Mamat yang cuba ditepis keluar penjaga gol, Khairul Fahmi Che Mat.

“Ia berlaku dalam sekelip mata, saya berlari ke arah pintu gol untuk menutup ruang kerana Khairul Fahmi sudah keluar menyelamatkan keadaan namun bola rembatan Abdul Manaf cukup kencang dan saya tertanduk masuk ke gawang sendiri.

“Dua pemain Terengganu, Mazlizam Mohamad dan Joseph Kalang Tie ketika itu berada di belakang saya. Kalau tidak menutup ruang mungkin mereka berjaya menjaring gol namun saya pula tersilap langkah,” katanya.

Sambil menepis tanggapan segelintir peminat yang mendakwa Kelantan sudah mengatur perlawanan di sebalik kekalahan tersebut, Daudsu menjelaskan tidak ada mana-mana pasukan beraksi dalam perlawanan akhir mahu pasukan mereka kalah.

“Maruah pasukan negeri terletak di tangan pemain Kelantan. Tidak terlintas sedikit pun bagi kami melakukan perkara sedemikian apabila diberi peluang menyarung jersi negeri.

“Kalau hendak bagi kalah awal-awal, tak perlulah kita main sampai ke perlawanan akhir,” katanya

----- Sinar Harian Online

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...