Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Saturday, June 11, 2011

Penyokong diingatkan kawal tingkah laku

KUALA LUMPUR - Polis Diraja Malaysia (PDRM) telah membuat persiapan sepenuhnya bagi memastikan keselamatan terkawal pada perlawanan akhir Piala FA antara Kelantan dan Terengganu di Stadium Nasional Bukit Jalil, hari ini.

Menurut Pengerusi Jawatankuasa Keselamatan Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM), Datuk Salleh Abdul Rashid, seramai 2,600 anggota polis dan Rela akan ditempatkan di dalam dan luar stadium.

"Kami memandang serius tentang isu keselamatan. Pihak polis akan mengetatkan kawalan keselamatan di tahap maksimum berdasarkan kepada kehendak semasa.

"Soal keselamatan ini kita tidak boleh leka. Saya tidak mahu apa yang berlaku seperti perlawanan terdahulu yang dicetuskan oleh penyokong berulang semula," katanya dalam sidang akhbar Piala FA yang dipengerusikan oleh Naib Presiden FAM, Tan Sri Annuar Musa di sini, semalam.

Sebelum itu, Annuar telah melancarkan lencana "Integriti" Liga Malaysia 2011 sebagai simbolik menyatukan bolasepak dengan meletakkan pelekat Integriti kelengan baju kedua-dua ketua pasukan Terengganu dan Kelantan, Mohd Marzuki Yusof.

Salleh yang juga Pengarah Jabatan Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam PDRM berkata, polis memerlukan kerjasama penyokong kedua-dua pasukan supaya mematuhi arahan keselamatan dan mempamerkan disiplin tinggi untuk mengelak perkara yang tidak diingini berlaku.

Sekitar 85,000 penyokong Kelantan dan Terengganu dijangka membanjiristadium itu seawal pukul 5 petang.

Sementara itu, Naib Presiden FAM Datuk Hamidin Mohd Amin berkata, hampir 80,000 jumlah tiket telah habis dijual setakat ini.

"Dianggarkan lebih 10,000 tiket telah dijual di Stadium Nasional Bukit Jalil hari ini (semalam). Dijangkakan bakinya akan habis dijual pada hari perlawanan (hari ini)," katanya.

Beliau berkata, sekiranya tiket habis terjual pada perlawanan akhir kali ini, ia akan memecah rekod penjualan dan juga memecah rekod keuntungan dalam penjualan tiket tertinggi iaitu Piala Malaysia tahun ini.

----- Utusan Malaysia Online

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...