Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Saturday, June 11, 2011

Mat Yo idam Piala FA pertama Kelantan


NORSHAHRUL mahu bukti kehebatan sebagai pemegang status oenyerang kebangsaan pada perlawanan akhir Piala FA menentang Terengganu, malam ini.


KUALA LUMPUR - Tidak mahu menghampakan penyokong, itulah ikrar penyerang Kelantan, Norshahrul Idlan Talaha yang akan beraksi pada perlawanan akhir Piala FA di Stadium Nasional Bukit Jalil menentang Terengganu, malam ini.

Tonggak kebangsaan itu berkata, sebagai penyerang dia tidak mahu melakukan kesilapan jika mendapat peluang keemasan untuk menjaringkan gol kerana ia adalah perlawanan penting buat The Red Warriors menjulang Piala FA buat kali pertama.

"Saya juga akan menasihatkan pemain pertahanan agar tidak leka, mereka perlu mengekang asakan rangkaian serangan Terengganu sebaik mungkin, semua sedar bahawa kekuatan Terengganu terletak di bahagian serangan," katanya ketika ditemui pemberita di Stadiuam Nasional Bukit Jalil di sini, semalam.

Jelasnya, persefahaman antara pemain sangat penting, sesiapa sahaja mampu muncul juara dalam perlawanan akhir.

"Saya tidak mahu menghampakan penyokong yang datang. Perlawanan terdahulu tidak boleh dijadikan ukuran, walaupun menjadi pasukan pilihan semua pemain harus berhati-hati, Terengganu bukan calang-calang pasukan.

"Jika saya diberi tumpuan sekali pun oleh pemain pertahanan lawan ia juga akan memberi kelebihan buat kami. Pemain lain yang tidak dikawal mampu untuk meroboh benteng pertahanan mereka," katanya.

Norshahrul yang terkenal dengan nama jolokan Mat Yo berkata, dia juga akan memberikan persembahan terbaik untuk membuktikan bahawa dia adalah penyerang kebangsaan yang berbisa dan bersaing secara sihat dengan Abdul Hadi Yahya.

"Dua penyerang kebangsaan akan beraksi, tidak kira siapa lawan kami, sudah pasti sebagai penyerang masing-masing ingin menunjukkan kebolehan yang dimiliki, saya ingin menjaringkan gol pada perlawanan ini.

"Mungkin jaringan yang akan saya lakukan adalah hadiah hari jadi terbaik saya pada Rabu lalu, tetapi ia lebih manis jika dapat membantu Kelantan menjulang Piala FA buat pertama kali," kata penyerang kelahiran Besut, Terengganu itu.

----- Utusan Malaysia Online

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...