Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Saturday, June 11, 2011

Karathu sedia hadapi harimau luka

KETUA Jurulatih Kelantan, Datuk M Karathu menyifatkan Terengganu ibarat harimau terluka yang bersedia membaham pasukannya pada final Piala FA, malam ini selepas lawan mengalami kekalahan 3-0 pada perlawanan Liga Super, Isnin lalu.

Namun itu bukan bermakna pemain skuad The Red Warriors itu ‘kecut perut’ kebangkitan ingin dicipta Terengganu yang dipimpin jurulatih, Irfan Bakti Abu Salim itu sebaliknya Karathu yakin inilah detik terbaik untuk membawa pulang Piala FA ke Kota Bharu buat kali pertama sejak dipertandingkan pada 1990.

“Saya tahu Terengganu pasti lebih bahaya selepas kalah kepada Kelantan dalam perlawanan Liga Super sebelum ini. Mereka pasti akan mengubah strategi.

“Tapi kami akan bermain dengan kekuatan yang ada dan tidak memandang rendah pasukan lawan. Pemain saya sedar mereka berpeluang mencipta kejayaan kali ini tapi menasihatkan mereka supaya jangan terlalu yakin sebaliknya bermain seperti biasa.

“Yang penting Kelantan akan turun beraksi dengan sikap ingin menang,” kata Karathu yang ditemui sebelum sesi latihan bersama pasukannya di Stadium Nasional Bukit Jalil yang menjadi venue perlawanan, semalam.

Pertemuan dua pasukan gergasi Pantai Timur, Kelantan dan Terengganu buat kali pertama dalam sejarah final Piala FA di anggap sengit berdasarkan prestasi kedua-dua pasukan yang kini menghuni tangga pertama dan ketiga Liga Super musim ini.

Semangat Kelantan pastinya lebih membara untuk menebus kekecewaan ketika tumpas pada final 2009 kepada Selangor menerusi penentuan sepakan penalti 4-1 selepas terikat 1-1.

Menurut Karathu, beliau tidak akan melakukan banyak rombakan kepada pasukannya sebaliknya hanya menuntut pemain-pemain memberikan komitmen yang tinggi dalam tempoh 90 minit perlawanan itu.

----- Harian Metro Online

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...