Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Saturday, June 11, 2011

Hadi, Manaf yakin bolosi gawang


ABDUL Hadi menjadi harapan skuad Penyu untuk meledakkan gol pada perlawanan akhir Piala FA menentang Kelantan di Stadium Nasional Bukit Jalil, Kuala Lumpur, malam ini.


KUALA TERENGGANU - Jika aksi ketika tewas 0-3 di tangan Kelantan dalam saingan liga tempoh hari dijadikan ukuran, baik Abdul Hadi Yahaya mahupun Manaf Mamat, kedua-duanya nyata gagal memberikan sentuhan penyudah yang berkesan selaku penyerang.

Hadi umpamanya dilihat seakan hilang punca di tengah padang meskipun beraksi cemerlang ketika menyumbat gol untuk skuad kebangsaan bagi mengikat Hong Kong 1-1 dalam perlawanan terdahulu, manakala Manaf pula kerap kehilangan bola dan gagal berfungsi seperti biasa pada malam itu.

Justeru, ramai pihak beranggapan bahawa kedua-dua penyerang itu sukar untuk mencipta peluang sebaliknya bergantung harap kepada umpanan pemain sayap kiri iaitu Ashaari Samsudin.

Secara kebetulan, Ashaari pula tidak dapat diturunkan pada malam itu kerana digantung satu perlawanan setelah menerima kad kuning kedua.

Namun, kembalinya Ashaari daripada penggantungan menjelang final Piala FA, hari ini dilihat petanda baik untuk ketiga-tiga mereka kembali membentuk rangkaian serangan terbaik.

Hadi ketika ditemui mengakui bahawa aksinya ketika menentang Kelantan pada malam itu tidak begitu menjadi dan dia gagal mengekalkan persembahan bertenaga sepanjang 90 minit perlawanan.

"Bagaimanapun, saya akan main sebaik mungkin dan cuba cari gol awal jika diturunkan pada final nanti," kata anak kelahiran Klang, Selangor itu.

Sementara itu, Manaf turut melafazkan janji yang sama untuk memberikan persembahan terbaik pada malam esok.

"Saya harap penyokong juga akan terus 'support' kami dari belakang dan lupakanlah apa yang telah berlaku sebelum ini (kalah kepada Kelantan)," katanya.

----- Utusan Malaysia Online

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...