Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Saturday, June 11, 2011

BISIK-BISIK AWANG SELAMAT

MALAM ini dua pasukan bola sepak berjiran dari Pantai Timur, Kelantan dan Terengganu, akan berentap dalam perlawanan akhir untuk menentukan siapakah yang layak menjulang Piala FA. Stadium Nasional Bukit Jalil akan menjadi saksi pasukan mana lebih baik untuk menjadi juara.

Pertandingan akhir Piala FA ini merupakan edisi yang ke 22 selepas pertama kali diperkenalkan pada 1990. Perak menjadi juara pertama menewaskan Selangor dengan jaringan 4-2.

Inilah juga kali pertama Kelantan bertemu Terengganu dalam mana-mana perlawanan akhir bola sepak. Dalam keghairahan kedua-dua pasukan menjadi juara, apa yang kita harapkan biarlah perlawanan akhir itu berlangsung dengan penuh semangat kesukanan.

Dalam perlawanan akhir seperti ini harapan dan emosi penyokong juga amat tinggi. Jika tidak dikawal, emosi ini boleh mencetuskan suasana yang tidak diingini. Justeru dalam hubungan ini penonton janganlah membiarkan emosi menguasai diri.

Berilah sokongan dengan penuh semangat kesukanan. Terimalah dengan hati terbuka jika pasukan yang disokong tewas. Adat perlawanan ada yang kalah, ada yang menang.

Pasukan Kelantan dan Terengganu juga diharapkan dapat mempamerkan permainan yang berkualiti. Para penyokong sendiri sudah tentu mengharapkan mereka bermain dengan sebaik mungkin sejajar dengan sokongan yang mereka berikan.

Anggaplah perlawanan akhir Piala FA ini sebagai satu medan melonjakkan sukan bola sepak tanah air dan melahirkan pemain-pemain yang berkaliber demi masa depan bola sepak negara. Kepada yang berjaya tahniah. Yang tewas cuba lagi.

Awang – Penyokong ‘Kejor Yob Kejor’

----- Utusan Malaysia Online

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...