Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Monday, June 20, 2011

Aidil cedera, Raja resah

Oleh Mohd Nor Asri Yaacob

WALAUPUN menang 2-0 ketika menentang Myanmar malam kelmarin, pengendali skuad Harimau Malaya, Datuk K Rajagobal berdepan dilema apabila pemain pertahanan, Mohd Aidil Zafuan mengalami kecederaan serius sehingga berkemungkinan terpaksa membuat percaturan lain ketika menentang Taiwan untuk saingan kelayakan Piala Dunia 2014, 29 Jun ini.

Rajagobal berkata, kecederaan serius Mohd Aidil mengambil masa lama untuk pulih sekali gus membayangkan dia tidak dapat menyertai kesebelasan utama Harimau Malaya menentang Taiwan.

“Jika Aidil tidak dapat diturunkan menentang Taiwan, saya terpaksa membuat percaturan lain,” katanya.

Bagaimanapun, menurut Rajagobal, dia tidak terlalu gusar kerana skuad Harimau Muda memiliki barisan pemain terbaik dan bersemangat tinggi.

Katanya, aksi memberangsangkan anak buahnya dibuktikan ketika menentang Myanmar.

“Walaupun hujan dan padang licin, keadaan itu tidak mematahkan semangat pemain untuk memberikan persembahan terbaik seperti dijanjikan, malah kemenangan dalam perlawanan persahabatan itu akan memberi keyakinan untuk perlawanan menentang Taiwan.

“Sebelum beraksi, kita dapat lihat pemain tidak mempunyai masalah untuk beraksi dan ini membuatkan mereka (pemain kebangsaan) tenang menghadapi tentangan lawan,” katanya.

Rajagobal turut memuji pemain baru seperti Mohd Shakir Shaari (pemain tengah), Mohd Farisham Ismail (pemain pertahan) dan Helmi Remeli (pemain pertahanan) yang menunjukkan satu persembahan mantap di posisi masing-masing.

“Kesemua pemain menunjukkan persembahan yang memberangsangkan terutama pemain baru seperti Mohd Shakir, Mohd Farisham dan Helmi yang berjaya menyesuaikan diri di dalam pasukan.

“Saya kagum dan puas hati dengan keupayaan serta komitmen mereka,” katanya.

----- Harian Metro Online

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...