Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Friday, May 20, 2011

Yob gigit jari (Harian Metro Online)

Oleh Azizan Hashim

SABAH mengecewakan Perak pada saat-saat akhir melalui jaringan Md Rozaimi Rahman untuk mengikat skuad Seladang 1-1 dalam saingan Liga Super di Stadium Lumut, petang semalam.

Begitupun perlawanan dalam keadaan cuaca panas itu menjadi bertambah panas apabila penyokong Perak menyerang pengadil, Mohd Sabri Mat Ladzim selepas perlawanan kerana memberikan sepakan percuma kepada Sabah yang menghasilkan gol penyamaan. Begitupun tindakan pantas pihak keselamatan stadium berjaya menghalang berlaku insiden tidak diingini terhadap pegawai perlawanan itu. Sebelum itu Perak tampak mengecap kejayaan melalui gol sepakan penalti kapten, Shahrulnizam Mustapha pada minit ke-52 selepas Mohd Shazuan Asyraff dijatuhkan lawan dalam kotak penalti.

Begitupun, bermula daripada sepakan percuma betul-betul di luar kotak penalti, Rozaimi yang masuk menggantikan Razlan Oto memanfaatkan sepakan itu bola terkena benteng pemain Perak terlebih dulu, sebelum menggegar gawang untuk menyelamatkan pasukan bimbingan Justin Ganai itu.

Apa yang pasti, pemain Perak bagaikan menolak tuah kerana walaupun menguasai sebahagian besar permainan, mereka gagal menterjemahkan rentetan peluang.

Perak yang tampil dengan hasrat meraih mata penuh selepas seri dua perlawanan terakhirnya tampak bernafsu dan mengasak bertubi-tubi, tapi malangnya Akmal Rizal Ahmad Rakhili dan Wan Hossein Wan Abd Ghani gagal memanfaatkan peluang terhidang.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...