Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Sunday, May 29, 2011

Piya wira Red Warriors

Artikel: Berita Harian Online
Oleh Hamid Salleh, Kamudin Baharom, Azizan Hashim dan Mohd Nor Asri Yaacob
bhsukan@bharian.com.my
2011/05/29

NORSHAHRUL (kanan) melonjak merebut bola mengatasi pemain Pahang, Zaiza Zainal Abidin pada saingan Liga Super di Kota Bharu, malam tadi.
NORSHAHRUL (kanan) melonjak merebut bola mengatasi pemain Pahang, Zaiza Zainal Abidin pada saingan Liga Super di Kota Bharu, malam tadi.

Gol jaringannya bantu Kelantan rampas persada liga, Terengganu gigit jari tewas 0-1 di halaman sendiri

KELANTAN kembali mendahului persada Liga Super dengan kelebihan jaringan selepas mengutip mata penuh mengatasi Pahang 1-0, sementara pendahulu sebelumnya, Terengganu tersentak apabila tewas 0-1 kepada Kedah di halaman sendiri, malam tadi.
Kedua-dua pasukan mengumpul 47 mata tetapi skuad kendalian Datuk M Karathu merampas puncak liga atas kelebihan jaringan - 46 gol berbanding anak buah Irfan Bakti Abu Salim yang hanya meledak 45 gol. Perbezaan jaringan dan bolos kedua-dua pasukan turut terikat pada 26 gol.
Jaringan ketua pasukan Kelantan, Mohd Badri Radzi pada minit kelapan di Stadium Sultan Mohamad Ke-IV, sudah cukup untuk membantu tuan rumah merampas kembali kedudukan teratas yang terlepas ke tangan Terengganu, Rabu lalu.

Norshahrul Idlan Talaha berpeluang menambah jaringan pada minit ke-24 apabila pengadil menganugerahkan sepakan penalti selepas Nurul Azwan Roya dijatuhkan dalam kotak penalti, tetapi pemain dengan jolokan Mat Yo itu gagal menyempurnakan sepakan.

  • Di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, ketumpulan barisan serangan tuan rumah menyaksikan harapan untuk mengukuhkan kedudukan di persada liga tidak kesampaian apabila tewas tipis kepada Kedah menerusi jaringan tunggal pemain kebangsaan, Baddrol Bakhtiar pada minit ke-43 - membolehkan skuad bimbingan Wan Jamak Hassan pulang ceria dengan tiga mata.

  • Di Stadium Shah Alam, Selangor kembali mencatat kemenangan menundukkan Negeri Sembilan 2-0 hasil jaringan Fadzli Shaari (m-50) dan Rudie Ramli pada minit terakhir permainan.
  • Di Stadium Perak, tuan rumah mengukuhkan kedudukan di tangga keempat liga selepas menewaskan T-Team 2-0. Mohd Syazwan Roslan meletak tuan rumah di depan minit ke-45 dan sekali lagi menembusi gawang pelawat pada minit ke-87.

  • Di Stadium Utama Negeri, Kangar, FELDA United menambah derita buat pasukan tercorot liga, Perlis apabila menang tipis 1-0 hasil jaringan Mohd Lot Abu Hassan tiga minit sebaik babak kedua bermula.

  • Di Stadium MP Selayang, Harimau Muda A kendalian jurulatih skuad Olimpik negara, Ong Kim Swee meneruskan rentak cemerlang sebelum rehat perlawanan antarabangsa menewaskan Sabah 2-0 hasil jaringan K Gurusamy pada setiap babak permainan manakala di Stadium KLFA Cheras, Kuala Lumpur tumpas 1-2 kepada Johor FC
  • No comments:

    Post a Comment

    Note: Only a member of this blog may post a comment.

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...