Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Monday, May 30, 2011

Penyu hadapi laluan berliku

Sumber: Harian Metro Online

Oleh Abdul Malik Muhamad
sukan@hmetro.com.my

SKUAD Terengganu memilih laluan berliku untuk mencatat sejarah buat kali pertama menjulang Piala FA selepas tunduk 0-1 kepada Kedah di laman sendiri, malam kelmarin.

Lebih malang, rekod tanpa kalah di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah sejak awal musim lalu lebur menyaksikan Kedah pulang dengan senyuman selepas mengutip tiga mata penuh.

Pada perlawanan itu, Terengganu sepatutnya menyalahkan diri sendiri kerana tidak beraksi dengan baik di laman sendiri walaupun mendapat suntikan semangat layak ke pentas final Piala FA.

Pengendalinya, Irfan Bakti Abu Salim yang jelas kecewa tidak menganggap kekalahan itu menutup peluang Terengganu untuk muncul juara liga, sebaliknya menguatkan lagi semangat pemain untuk mencipta sejarah.

Selain itu, bekas pengendali Kelab Persipura, Indonesia, itu tidak berasa risau dengan keputusan itu sebaliknya yakin anak buahnya bakal bangkit dalam aksi seterusnya.

“Memang kekalahan ini sedikit sebanyak menyulitkan pasukan tetapi saya masih optimis Terengganu mampu menggugat dua pencabar lain untuk menjuarai liga kerana baki saingan masih ada tiga perlawanan menentang Kelantan, T-Team dan terakhir Felda United,” katanya.

Bagaimanapun Irfan Bakti mengakui kekalahan itu berpunca daripada prestasi pemain yang sedikit longlai berbanding perlawanan sebelum ini.

“Walaupun pemain keletihan, mereka harus sentiasa fokus kepada perlawanan kerana sebarang kesilapan akan merugikan pasukan. Apapun saya harap pemain akan bangkit kembali pada pelawanan berikutnya selepas ini,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...