Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Tuesday, May 24, 2011

Kuasa Pantai Timur (Sinar Harian Online)


SKUAD Terengganu memintas Selangor untuk berada di tangga kedua Liga Super selepas membenam cabaran skuad Rusa pada perlawanan di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin, kelmarin.

Namun, pasukan kendalian Irfan Bakti Abu Salim itu gagal menguasai takhta liga walaupun mengumpul mata yang sama dengan pasukan The Red Warriors, iaitu 44 mata kerana dibezakan dengan jaringan gol.

Sementara itu, kedudukan juara Piala Malaysia itu tetap utuh di persada liga meskipun sekadar seri 2-2 menentang Harimau Muda A.

Kedua-dua pasukan berjiran itu akan berentap di Kuala Terengganu pada pertemuan pusingan kedua pada 6 Jun ini selepas terikat 1-1 pada aksi pertama di Kota Bharu.

Dengan perlawanan berbaki lima perlawanan untuk ditamatkan, ia menjadikan satu persaingan paling sengit perebutan Liga Super sejak beberapa tahun lalu.

Terdapat kemungkinan besar, gelaran juara liga bagi musim ini akan ditentukan pada aksi terakhir perlawanan yang di jadual berlangsung pada 6 Julai depan.

Malah, persaingan memburu anugerah Kasut Emas 2011 juga semakin mendebarkan kerana lima tempat teratas dikuasai pemain dari Kelantan dan Terengganu yang ternyata mendominasi kelompok teratas musim ini.

Peledak berbisa Kelantan, Norshahrul Idlan Talaha mengetuai senarai penjaring terbanyak apabila menggegar 14 gol dan turut mencabar penyerang Terengganu, Abd Hadi Yahya dengan catatan 12 jaringan setakat ini.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...