Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Wednesday, May 11, 2011

Kelantan rampas pendahulu liga (Berita Harian)

Oleh Azidan Nahar, Hamid Salleh, Kamudin Baharom dan Mohd Nor Asri Yaacob bhsukan@bharian.com.my

2011/05/01

Tewaskan KL 2-0 di Kota Bharu

PELUANG kembali ke persada Liga Super dimanfaatkan sepenuhnya Kelantan dengan menewaskan Kuala Lumpur 2-0 di Stadium Sultan Mohamad Ke-IV malam tadi - memintas Selangor dengan perbezaan jaringan dan mengatasi Terengganu dengan satu mata.

Kelantan mendahului Kuala Lumpur 1-0 pada babak pertama selepas Mohd Badri Razi melakukan larian solo dan menewaskan dua pertahanan sebelum merembat membolosi gawang lawan pada minit ke-24.

Pada babak kedua, tuan rumah mengukuhkan kedudukan menerusi gol S Chanturu pada minit ke-79, selepas penyerang itu menerima lorongan cantik Mohd Badri.

Di Stadium Utama Negeri, Kangar, Harimau Muda menundukkan Perlis 3-1 selepas bangkit daripada ketinggalan satu gol hasil jaringan Mohd Rizal Ghazali (m-9) yang mencuri peluang apabila anak buah Ong Kim Swee gagal mengeluarkan bola sepakan percuma Hadi Syahmi Hamzah.

Harimau Muda A bagaimanapun memastikan kedudukan kembali seimbang di penghujung babak pertama menerusi sepakan percuma Mohd Fandi Othman (m-43) dari penjuru kiri kotak penalti yang melencong melepasi penjaga gol tuan rumah, Amini Ahmad Tabarani serta sepakan penalti pada minit ke-75 sebelum Mohd Amer Saidin melengkapkan kemenangan dengan tandukan padu tiga minit sebelum tamat.

Di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu, T-Team dan Negeri Sembilan sekadar mengakhiri permainan tanpa jaringan sekalipun Mohd Nor Farhan Muhd yang menggelecek tiga pertahanan gagal merembat tepat manakala cubaan Indra Putra Mahayuddin pada minit ke-85 terkena palang.

Di Stadium KLFA Cheras, Negeri Sembilan memecah kebuntuan menerusi gol Shukor Adan pada minit ke-44 dan tiga minit babak kedua bermula, Mohd Firdaus Azizul menambah jaringan untuk menjadikan kedudukan 2-0.
Namun kelalaian benteng pertahanan Mohd Azraai Khor Abdullah menyaksikan FELDA United bangkit menyamakan kedudukan menerusi Mohd Nizaruddin Yusuf (m-59) dan Mohd Lot Abu Hassan (m-86).

Di Stadium JCORP Pasir Gudang, Johor FC memungut tiga mata penuh apabila menang 3-0 ketika melayan kunjungan Sabah dengan Eddy Helmi Manan menyempurnakan sepakan penalti untuk mendahului pelawat pada minit ke-41.

Pada babak kedua, tuan rumah memperoleh gol kedua menerusi kesilapan penjaga gol Syed Adney Syed Hussein yang gagal membaca sepakan lemah Mohd Riduwan Maon pada minit ke-80 sebelum Shahrizal Saad melengkapkan kemenangan dengan gerakan solo pada minit terakhir.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...