Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Wednesday, April 20, 2011

Presiden PBNS turun padang 'cari masalah' (Kosmo Online)


KESEBELASAN utama Negeri Sembilan gagal memberikan impak sejak kempen Liga Super musim ini bermula.


PERSATUAN Bola Sepak Negeri Sembilan (PBNS) akan melakukan post-mortem bagi mengenal pasti masalah yang melanda sku- ad Hoben Jang Hoben yang kini menghuni kelompok bawahan Liga Super.

Presiden PBNS, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, beliau akan mencari masalah yang melanda pasukan itu yang mencatatkan tujuh kekalahan dalam 12 perlawanan sebelum ini.

Katanya, prestasi buruk itu tidak se- patutnya berlaku memandangkan Negeri Sembilan dibarisi beberapa pemain kebangsaan dan berpengalaman.

"Saya pun tidak tahu apa sebabnya, kita telah melakukan beberapa perubahan termasuk menukar jurulatih, namun masalah ini belum dapat diselesaikan.

"Walaupun bermula dengan cemerlang ketika awal musim tetapi prestasi pasukan terus menjunam dan mencatatkan kekalahan demi kekalahan," kata Mohamad dalam satu sidang media di Seremban semalam.

Mohamad yang juga Menteri Besar Negeri Sembilan berkata, beliau akan mengadakan pertemuan dengan semua pemain dan pihak pengurusan bagi mengenal pasti masalah yang melanda skuad kendalian Mohd. Azraai Khor Abdullah itu.

"Saya akan berjumpa dengan bebe- rapa pemain senior termasuk pemain junior dan saya hendak tahu apa sebe- narnya yang berlaku.

"Prestasi buruk sebegini tidak sepatutnya berterusan kerana di atas kertas kita mempunyai pemain berkaliber dan rekod yang cemerlang," ujarnya.

Tambahnya, beliau tidak mahu lagi menuding jari kepada sesiapa dan akan mencari formula terbaik selepas bertemu dengan barisan pemain dan pihak pengurusan pasukan.

"Saya yakin kita mampu membaiki prestasi pasukan sekiaranya masalah ini dapat diatasi kerana kita mempu- nyai barisan pemain yang baik.

"Jadi, mesti ada sesuatu yang tidak kena. Saya akan cuba untuk berjumpa dengan pemain dan kalau didapati ada masalah dalam pasukan, kita akan cuba selesaikan masalah dalaman ini," tegasnya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...