Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Friday, March 18, 2011

Tok Gajah idam jaringan besar (Harian Metro Online)

Oleh Asrol Awang
am@hmetro.com.my

KELEBIHAN 2-1 berbanding Kuala Lumpur bukan pasport untuk Pahang bermain secara bertahan sebaliknya skuad Tok Gajah itu mahu memburu lebih banyak gol pada perlawanan timbal balik di Stadium Darulmakmur, malam ini bagi memastikan mereka layak ke kelompok empat pasukan terakhir Piala FA.

Selepas menang perlawanan pertama, skuad bimbingan ketua jurulatih Dollah Salleh itu pantas dianggap sebagai pilihan untuk mara ke separuh akhir dan bertemu sama ada Perak atau Terengganu.

Bagaimanapun, kapten Pahang, Jalaluddin Jaafar (gambar) berkata, mereka perlu berhati-hati sekali gus membenarkan Kuala Lumpur mengambil kesempatan atas kesilapan mereka.

“Saya mengingatkan semua pemain supaya bijak mengawal permainan dan jika mempunyai peluang, mereka harus memanafaatkan sepenuhnya.

“Jika boleh, segala yang diarah jurulatih disempurnakan kerana Kuala Lumpur pasti mengamalkan corak permainan menyerang untuk memastikan mereka mampu menjaringkan gol.

“Sebagai kapten, saya mahu semua pemain terutama barisan serangan menajamkan lagi sentuhan untuk mencatat kemenangan dan mengesahkan tempat di separuh akhir,” katanya.

Sementara itu, Dollah mengingatkan pemain tidak terlalu selesa biarpun memiliki kelebihan 2-1.

“Saya harap pemain mengekalkan prestasi meyakinkan kerana Kuala Lumpur pasti cuba habis-habisan mengasak kubu Pahang untuk memadamkan defisit satu gol dan bangkit pula mencatat kemenangan.

“Oleh itu, pemain perlu bijak memanafaatkan peluang dimiliki untuk menjaringkan gol seawal mungkin. Saya harap misi ke separuh akhir terlaksana,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...