Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Thursday, March 17, 2011

Selangor selangkah lagi realisasi misi balas dendam (Harian Metro Online)

SELANGOR kini hanya selangkah lagi untuk merealisasikan impian bertemu Kelantan bagi menyempurnakan misi membalas dendam selepas gagal mempertahankan Piala Sultan Ahmad Shah apabila tewas kepada skuad The Red Warriors itu pada penghujung Februari lalu.

Namun skuad bimbingan jurulatih K Devan itu perlu memastikan jentera serangan Johor berjaya dikekang sambil mengharapkan Kelantan yang dilihat semakin tumpul mampu mengatasi halangan Felda United di Kota Bharu pada aksi kedua suku akhir Piala FA yang berlangsung pada Sabtu ini “Memang kami mengharapkan untuk bertemu Kelantan pada peringkat separuh akhir bagi menebus kekalahan perlawanan pembukaan Liga Super itu,” kata kapten Selangor, Mohd Amri Yahyah (gambar), semalam.

Tambah pemain berusia 30 tahun itu, walaupun membawa bekalan yang selesa selepas kemenangan 3-1 di Stadium Shah Alam semalam, mereka tidak boleh memandang mudah perlawanan suku akhir kedua di tempat lawan.

“Kami perlu cuba untuk menjaringkan gol dan bermain seperti biasa kerana jika bermain secara bertahan mungkin lawan akan menggunakan kesempatan untuk menghukum kami. “Namun semuanya bergantung kepada arahan jurulatih,” katanya.

Mohd Amri bagaimanapun menggesa rakan-rakannya supaya terus mempamerkan peningkatan terutamanya dari jentera serangan yang mensia-siakan banyak peluang untuk menjaringkan gol.

“Kami sepatutnya membawa bekalan yang lebih banyak namun gagal memanfaatkan peluang yang ada,” katanya.

Mohd Amri bagaimanapun mungkin boleh menarik nafas lega apabila kembali menemui rentak jaringan selepas meledak gol ketiga Selangor pada minit ke-71 selepas jaringan Mohd Hardi Jaafar dan Rudie Ramli.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...