Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Wednesday, March 2, 2011

Selangor atasi asakan Kedah di Shah Alam (Berita Harian Online)

Oleh Ahmad Fiesal Othman
fiesal@bharian.com.my
2011/03/02

JUARA bertahan, Selangor gah merakamkan kemenangan kedua di halaman sendiri selepas menewaskan Kedah 2-0 dalam saingan Liga Super di Stadium Shah Alam, malam tadi.

Dua gol masing-masing daripada Mohd Fadzli Saari pada minit ke-7 dan Mohd Asraruddin Putra (m-80) mencipta sorakan gemuruh penyokong skuad Merah Kuning yang kini berjaya mengutip 11 mata hasil enam perlawanan untuk menghambat pendahulu liga, Kelantan yang turut menang 3-0 ke atas Negeri Sembilan juga di gelanggang sendiri.

Anak didik K Devan yang bermula agresif tidak menunggu lama untuk menemui sasaran apabila Fadzli - penyerang yang kini disebut pengganti kepada Safee Sali yang berpindah ke kelab Pelita Jaya di Indonesia - membuka tirai jaringan ketika permainan berusia tujuh minit sahaja. Dia berjaya menanduk masuk hantaran lintang Mohd Hardi Jaafar.

Pada babak pertama, kedua-dua pasukan gagal menghasilkan jaringan dengan Kedah yang menurunkan kesebelasan terbaik tampak lebih menguasai permainan.

Apapun, Selangor memastikan mata penuh milik mereka apabila Asraruddin meledak gol kedua buat lawan pulang menggigit jari.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...