Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Tuesday, March 1, 2011

Safee hadapi kecederaan (Harian Metro Online)

Oleh Aziman Rosdi
aziman@hmetro.com.my

DALAM keghairahan penyerang kebangsaan Mohd Safee Sali (gambar) mempersiapkan diri untuk membuat penampilan pertama dalam kancah Liga Super Indonesia (ISL) bersama kelab baru, Pelita Jaya FC, ada sesuatu yang mencetuskan kebimbangan dirinya ketika ini.

Selepas sebulan menjalani latihan pusat bersama kelab yang terkenal dengan jolokan Pendekar Gunung Parang itu, bekas pemain Selangor itu mengalami kecederaan ringan di lutut kanannya.

Menurut pengurusnya, Zakaria Rahim, walaupun tidak serius namun tahap kecederaan Safee di pantau rapi untuk memastikan dia dapat diturunkan pada perlawanan pertama menentang Sriwijaya FC di Stadium Singaperbangsa, Kerawang, Jakarta, Sabtu ini.

“Kesihatan dan kecergasan Safee berada di tahap baik walaupun dia mengalami sedikit kesakitan di bahagian tepi lutut kanan. Kecederaan itu dirasainya dua hari lalu, mungkin disebabkan latihan keras.

“Safee masih terus berlatih dan kecederaan itu tak menjejaskan apa-apa cuma kena berhati-hati dan meneruskan rawatan untuk mengelakkan kecederaan bertambah teruk.

“Buat masa ini, Safee mendapat rawatan dan pemantauan rapi doktor dan pakar fisioterapi,” katanya menerusi kiriman SMS kepada Arena Metro semalam.

Safee, 27, mula menunjukkan kehebatan bersama Pelita Jaya FC yang kini menduduki tangga tercorot liga apabila menjaringkan satu gol untuk membantu kelabnya menewaskan Pra PON DKI Jaya 2-0 dalam perlawanan persahabatan.

Penjaring terbanyak Piala Suzuki AFF Disember lalu itu turut meledak dua gol ketika kelabnya membelasah Ragunan FC 6-0 dalam satu lagi perlawanan pemanas badan, Khamis lalu.

“Safee sudah mula serasi bermain bersama pemain Pelita Jaya FC dan kelab itu bakal diperkuatkan lagi dengan kehadiran dua pemain pertahanan import dari Australia yang turun berlatih hari ini (semalam),” kata Zakaria.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...