Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Monday, March 7, 2011

Safee bikin Stadium Singaperbangsa gegak gempita (Utusan Malaysia Online)


SAFEE Sali (dua dari kiri) merembat bola melepasi jangkauan penjaga gol Sriwijaya di hadapan lebih 6,000 penonton di Stadium Singaperbangsa dekat Karawang, Jawa Barat, semalam. Pelita Jaya menang 1-0. - MINGGUAN/ SAHARUDIN MUSTAFA


KARAWANG, Jawa Barat - Mohd. Safee Mohd. Sali tidak perlu menunggu lama untuk meledak gol kemenangan kelab barunya Pelita Jaya dalam aksi sulungnya, semalam.

Safee membuka gelanggang dengan langkah kanan menerusi jaringan tunggal perlawanan yang menggegar sorakan peminat pada minit ke-62.

Percubaan kedua bekas penyerang Selangor itu untuk menambah jaringan 11 minit kemudian bagaimanapun tersasar meskipun kedudukannya agak selesa di depan gawang.

Gol tunggal Safee, semalam sekali gus melengkapkan rekod peribadinya kepada 110 gol sejak mula terlibat sebagai pemain bola sepak profesional pada tahun 2003.

Apa yang menarik, rentak permainan Safee semalam berjaya memberikan tekanan pada pasukan lawan sehingga ke wisel penamat.

Safee yang beraksi cemerlang pada perlawanan menentang Sriwijaya juga mendapat sorakan gemuruh lebih 6,000 penonton yang memenuhi Stadium Singaperbangsa di sini.

Ternyata kehadiran Safee diterima baik oleh penggemar bola sepak negara ini sehinggakan pada satu ketika namanya bergema di seluruh stadium.

Pemain itu direhatkan daripada bermain ketika perlawanan memasuki minit ke-84.

Dalam pada itu, Safee ketika ditemui mengakui dia masih berusaha menyesuaikan diri dengan persekitaran tempat baru.

Katanya, fokus utamanya pada masa ini ialah meningkatkan pergerakan ketika beraksi kerana corak permainan di sini sama sekali berbeza dengan di Malaysia.

Safee juga menyatakan rasa bangga kerana muncul sebagai wira di padang apabila menjaringkan gol sulung membantu Kelab Pelita Jaya meraih kemenangan pada perlawanan menentang Kelab Sriwijaya.

"Syukur Alhamdulillah saya dapat menjaringkan gol pada masa kedua dan dapat membantu kelab saya meraih kemenangan menerusi tiga mata kemenangan," katanya kepada wartawan Malaysia.

Bersama Kelab Pelita Jaya, Safee menyarung jersi bernombor 55 yang membawa dua maksud yang cukup bermakna dalam dirinya.

Angka 55 katanya, membawa pengertian jumlah angka 10 seandainya kedua-dua nombor itu ditambah yang sekali gus bermaksud nombor jersi 10 yang sering digunakan sebelum ini.

"Nombor itu juga ada kena mengena dengan nama saya Safee Sali. Nombor 55 jika dilihat secara spontan seperti huruf SS," jelas Safee mengenai rasional dia menyarung jersi merah bernombor 55 itu. - mingguan

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...