Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Wednesday, March 30, 2011

Rizal akui gugup penampilan pertama (Sinar Harian Online)

PEMAIN pertahanan Kelantan, Rizal Fahmi Abdul Rosid menyifatkan peluang beraksi bersama pasukan Harimau Malaya merupakan satu pengalaman berharga yang dikutipnya sepanjang bergelar pemain bola sepak profesional.

Menurutnya, panggilan daripada ketua jurulatih kebangsaan, K Rajagobal untuk memperkasa benteng Malaysia tidak mungkin dilepaskan begitu sahaja.

“Ini satu permulaan baik untuk saya agar terus meningkatkan corak permainan bola sepak selepas ini.

“Saya menjalani latihan pusat di Wisma FAM sejak 21 Mac lalu dan tidak menyangka mendapat peluang diturunkan pada pertemuan menentang FC Etoile, Sabtu lalu,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Rizal Fahmi mengakui dirinya agak gementar selepas dimasukkan pada babak kedua kerana bimbang gagal memberikan aksi cemerlang untuk skuad negara.

Katanya, perasaan itu hilang selepas beraksi beberapa minit dan kembali yakin untuk mengekang serangan daripada pemain FC Etoile.

“Saya kembali menemui rentak sebenar dan tampak yakin menyerap asakan pemain lawan,” katanya.

Pemain berusia 25 tahun itu mencuri perhatian Datuk M Karathu untuk membarisi kesebelasan utama The Red Warriors selepas mempamerkan aksi memberangsangkan sepanjang perlawanan Liga Malaysia, musim ini.

Katanya, misi terdekatnya selepas ini adalah membantu pasukan Kelantan menjulang Piala FA buat pertama kali dalam sejarah penyertaan sejak 1990.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...